کتاب ورزش و بیماری آلزایمر منتشر شد

۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۶ کد : ۴۲۶ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۳۲۱
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب ورزش و بیماری آلزایمر را منتشر کرد
کتاب ورزش و بیماری آلزایمر منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب " ورزش و بیماری آلزایمر " تألیف: دکتر رضا قراخانلو، دکتر داور خدادادی، دکتر سید محمدعلی عظیمی دخت شورکی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.

آشنایی با کتاب

پیشرفت فناوری در جوامع بشری سبب افزایش کم‌تحرکی و شیوع انواع اختلالات متابولیکی و بالینی شده است. یکی از اختلال‌های بالینی، بیماری آلزایمر می‌باشد که به‌عنوان یک بیماری تخریب عصبی شناخته‌شده و شیوع آن در حال افزایش است. در حال حاضر به دلیل نبود درمان دارویی مناسب برای این بیماری، رویکردهای پیشگیرانه غیر دارویی بیشتر موردتوجه قرارگرفته‌اند. یکی از این رویکردهای غیر دارویی و مؤثر، انجام فعالیت‌های بدنی منظم و سبک زندگی سالم است.

هدف از تألیف این کتاب نیز معرفی انواع روش‌های تمرینی اعم از هوازی و قدرتی و ترکیبی و همچنین معرفی یک سبک زندگی سالم به‌منظور پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر است. علاوه بر این در این کتاب سعی شده تا با ارائه یک رویکرد جدید که ترکیبی از فعالیت‌های ورزشی منظم و رژیم غذایی مناسب است از توسعه بیماری آلزایمر در سنین بالا جلوگیری شود.

در فصل‌های مختلف این کتاب سعی شده است تا تأثیر انواع شیوه‌های تمرینی بر جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر در مراحل مختلف این بیماری موردبحث قرار گیرد و همچنین راهبردهای تجویز فعالیت بدنی برای افراد مبتلابه این بیماری تشریح گردد تا متخصصان علوم ورزشی بتوانند با بهره‌گیری از مطالب این کتاب در طراحی فعالیت‌های ورزشی برای افراد آلزایمری تخصصی‌تر عمل نمایند. در فصول پایانی کتاب نیز تلاش بر این بوده تا رژیم‌های غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم به افراد معرفی شود تا با به‌کارگیری این رهنمودها در طول زندگی در سنین پیری، کمتر درخطر ابتلا به آلزایمر قرار بگیرند.

شناسنامه کتاب

•    تألیف: دکتر رضا قراخانلو، دکتر داور خدادادی، دکتر سید محمدعلی عظیمی دخت شورکی
•    نوبت چاپ: اول ـ 1399
•    قطع و تعداد صفحات: وزیری ـ 142 صفحه
•    قیمت: 35000 تومان
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب با شماره تلفن 02188747632 داخلی 214 تماس حاصل و برای خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی به آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318/ مراجعه نمایند.

 

کلید واژه ها: کتاب ورزش آلزایمر انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دکتر رضا قراخانلو، دکتر داور خدادادی، دکتر سید محمدعلی عظیمی دخت شورکی


نظر شما :