کتاب «دوپینگ تناسب‌اندام مسیرها، جنسیت، بدن و سلامتی» منتشر شد

۰۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۹۱۵ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۵۹
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب « دوپینگ تناسب‌اندام مسیرها، جنسیت، بدن و سلامتی» را منتشر کرد
کتاب «دوپینگ تناسب‌اندام مسیرها، جنسیت، بدن و سلامتی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « دوپینگ تناسب‌اندام مسیرها، جنسیت، بدن و سلامتی» مؤلفان: یسپر اندریاسون ـ توماس یوهانسون با ترجمه: دکتر توحید خانواری ـ دکتر هادی روحانی ـ میترا عبداللهی دیبا، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی چاپ و به بازار کتاب عرضه‌شده است.

آشنایی با کتاب از زبان مؤلفان

این کتاب دارای 4 بخش است. بخش اول، شامل فصل‌های یک الی سه می‌شود و هدف آن معرفی و متن‌پردازی گسترده موضوع است. در این فصل مقدماتی، ما زمینه و اهداف کلی کتاب و همچنین داده‌های اساسی نتایج را توضیح دادیم. ما همچنین به برخی از انتخاب‌های مفهومی و چارچوب نظری و تحلیلی که کتاب از آن آغازشده است، پرداختیم. در فصل ۲، ما بحث گسترده‌ای در مورد توسعه تاریخی بدنسازی و ورزش تناسب‌اندام، به‌طورکلی و دیدگاه‌های معاصر در مورد دوپینگ تناسب‌اندام، به‌طور خاص ارائه دادیم. این فصل برای بیان اهداف کتاب ازنظر تاریخی و فرهنگی در نظر گرفته‌شده است. در فصل ۳، ما دوپینگ تناسب‌اندام را به‌صورت مقایسه‌ای بررسی کردیم تا متوجه شویم که دوپینگ تناسب‌اندام چگونه درک و چگونه از شرایط ملی مختلف و سیاست‌های رفاهی دولت، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. ما در یک سالن بزرگ و جهانی شده، با تمرکز بر دوپینگ تناسب‌اندام، در رابطه باسیاست، عمل و پیشگیری در ایالات‌متحده آمریکا و سوئد، یک تجزیه‌وتحلیل مقایسه‌ای انجام دادیم. در اینجا، همچنین از تعامل پیچیده بین ساختارهای فراملی مختلف و سیستم‌های جهانی کار و کمپین‌های ضد دوپینگ و یک برنامه متنوع محلی برای سیاست‌های پیشگیری و توسعه فرهنگ‌ها، جوامع و شیوه‌های ملی دوپینگ، متناسب با شرایط محلی استفاده کردیم.

بخش دوم و سوم این کتاب، سهم عمده تجربی را تشکیل می‌دهد و در اینجا ما به‌صراحت به هدف دوگانه خود می‌پردازیم. قسمت دوم، مسیرهای دوپینگ، شامل فصول 4 الی 6 است. در فصل ۴، به خواننده اجازه می‌دهیم تا با برخی از زنان و مردانی که سخاوتمندانه، تجربیات و دیدگاه‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اند آشنا شود. از طریق پرتره‌های شخصی در قالب مطالعات موردی، ما تعدادی از دوپینگ کننده‌های تناسب‌اندام و مسیرهای آنها برای دوپینگ تناسب‌اندام و همچنین چشم‌اندازهای آنها در مورد تمرین، عضلات، جنسیت و موارد دیگر را توصیف می‌کنیم. در فصل ۵، ما بحثی را که در فصل‌های قبلی در مورد مسیرهای دوپینگ آغازشده است، توسعه داده و از یک دیدگاه فرهنگی و جامعه‌شناختی استفاده می‌کنیم و بر روی فرآیندهایی که فرد را به دوپینگ‌کننده تناسب‌اندام، تبدیل می‌کنند یا از تبدیل‌شدن به دوپینگ‌کننده تناسب‌اندام منع می‌کنند، متمرکز می‌شویم و درباره دوپینگ و رابطه آن با ایده‌ها و آرمان‌های مربوط به‌سلامتی، جنسیت، قانون سوئد و افکار در مورد آزادی فرد و دیگر موارد بحث می‌کنیم. در اینجا، ما مسئله بک‌گراند ورزشی و شروع دوپینگ کننده‌های تناسب‌اندام در بدنسازی و تناسب‌اندام را در نظر می‌گیریم. در فصل ۶، ازنظر اجتماعی ما بر روی چگونگی درک و مذاکره درباره دوپینگ تناسب‌اندام در جامعه که توسط انجمن آنلاین میانجی‌گری شده است، متمرکز می‌شویم. در اینجا، ما بر روی روش‌های مذاکره در مورد خطرات و هزینه‌های سلامتی مرتبط با شیوه‌های استفاده از مواد و همچنین چگونگی ایده‌پردازی درباره «حداکثر ژنتیک» و همچنین احتمال دستیابی بیش‌ازحد مجاز و ایجاد چیزهای خاص و خارق‌العاده که در دنیای خیالی روش‌های آنلاین عضله‌سازی و مصرف مواد وجود دارد، متمرکز می‌شویم.

بخش سوم کتاب، بدن‌های دوپینگ شده و جنسیت، شامل فصول ۷ و ۸ است. در فصل 7، ما با تحقیق درباره دوپینگ تناسب‌اندام، جنسیت در بدن‌های دوپینگ شده را شرح می‌دهیم. به‌طور خاص، ما بر نوعی از مردانگی متمرکز می‌شویم که در طول تاریخ به درک ما از دلایل دوپینگ تناسب‌اندام منتهی می‌گردد. در اینجا، ما ساختار مردانگی و استفاده از مواد در فرهنگ بدنسازی و تناسب‌اندام را تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم. ما در مورد چگونگی انطباق شرکت‌کنندگان با تخیلات جنسیتی که متکی به درک متقابل از جنسیت و بدن‌های دوپینگ شده است و نیز مذاکرات مختلف و تغییرات گسترده در هنجارهای جنسیتی سنتی که در روایت‌های کاربران مرد در یک ارتباطات آنلاین تجلی‌یافته است، صحبت می‌کنیم. در فصل ۸، ما هم از مطالب مصاحبه و هم از داده‌های پست‌های مختلف از سوی انجمن آنلاین طرفدار دوپینگ، استفاده می‌کنیم، اما در اینجا، تمرکز بر دوپینگ کننده‌های تناسب‌اندام زن است و اینکه چگونه آنها استفاده از آن را در رابطه با جنسیت و بدن درک کرده و درباره آن مذاکره می‌کنند. در این فصل، ما بحث می‌کنیم که چه تعداد از زنان به‌طور فزاینده‌ای به یک انجمن (دوپینگ) و خرده‌فرهنگ تناسب‌اندام وارد می‌شوند و ممکن است چه پیامدهایی متعاقب این وارد شدن، برای آنها به وجود آید.

سرانجام، در بخش چهارم یا قسمت نتیجه‌گیری کتاب، موضوعات را به‌صورت مختصر جمع‌بندی می‌کنیم. در فصل ۹، ما به‌صراحت به اهداف کتاب می‌پردازیم و برخی از نتیجه‌گیری‌ها در مورد مسیرهای دوپینگ تناسب‌اندام و جنسیت در دوپینگ تناسب‌اندام را ارائه می‌دهیم. در اینجا، ما همچنین، با نگاهی نظری‌تر به این رویکرد، به این سؤال می‌پردازیم که چگونه تغییرات فرهنگ تناسب‌اندام و جمعیت‌شناسی دوپینگ با تحولات فعلی و آینده دوپینگ تناسب‌اندام و پیشگیری از دوپینگ مرتبط است. این بخش همچنین، شامل فصل ۱۰ است که در آن ما طراحی تحقیق و روش‌شناسی پروژه یا پروژه‌هایی که کتاب بر اساس آنها نگاشته شده است را توضیح می‌دهیم.

این کتاب 230 صفحه، در قطع وزیری و مبلغ 70،000 تومان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی (از طریق آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و با مربی) به نشانی: لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 مراجعه و برای سفارش تلفنی با شماره تلفن 02188747632 داخلی 200 تماس حاصل نمایند و یا از طریق نرم‌افزار واتس‌اپ به شماره همراه 09334213633 پیام ارسال کنند.

مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (لطفاً با هماهنگی قبلی، مراجعه فرمایید.)

برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی و یا از طریق واتس‌اپ)، ارسال کتاب‌ها به‌صورت رایگان، انجام خواهد شد.
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کتاب دوپینگ تناسب‌اندام انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دکتر توحید خانواری ـ دکتر هادی روحانی ـ میترا عبداللهی دیبا


نظر شما :