اعطای گواهی صلاحیت به مرکز نوآوری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

۲۵ تیر ۱۴۰۳ | ۰۰:۳۰ کد : ۲۳۲۹ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۶
از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، گواهی صلاحیت به مرکز ملی نوآوری و کارآفرینی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی اعطا گردید
اعطای گواهی صلاحیت به مرکز نوآوری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت مراکز نوآوری با حضور دکتر محمد جواد صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی ریاست جمهوری در امر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری برگزار شد.

دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نـوآوری معاونت علمی، ضمن توسـعه هدفمند این زیرساخت ها که مشتمل بر کارخانـه نوآوری، مرکز هم‌آفرینـی، مرکز نوآوری، مرکز رشـد، پارک علم و فناوری، شـتابدهنده، فب لب، فضای کار اشـتراکی، خانه خلاق و ... می باشد، افزایش و هدایت سـرمایه‌گذاری بخش خصوصـی بـه زیسـت‌بوم نوآوری کشـور را مورد توجه قرار داده اسـت.

دکتر صدری مهر،طی سخنانی در آیین اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت به مراکز نوآوری عنوان‌کرد: با توجه به تغییر رویکرد معاونت علمی در جهت حمایت کیفی از فعالیت های مراکز، عمده حمایت ها متمرکز بر زیرساخت هایی است که گواهی صلاحیت دریافت کرده باشند.

در این خصوص «مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی صنعتی شریف»، « مرکز ملی نواوری و کارآفرینی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی»، « مرکز نوآوری صادرات و انتقال فناوری ایران و عراق» و «مرکز نوآوری شدید» چهار مرکز نواوری بودند که در تاریخ 24 تیرماه 1403 گواهی صلاحیت دریافت کردند.

دکتر صدری مهر افزود: چهار مرکز نوآوری که امروز به آنان گواهی صلاحیت اعطا گردید، مراکز مهمی برای معاونت علمی و فناوری هستند که پس از بررسی گزارش عملکرد و بازرسی های مستمر موفق به اخذ گواهی صلاحیت شده اند.

 دکتر صدری مهر خاطر نشان کرد ارزیابی و بازرسی مراکز نوآوری مطابق با پروتکل های سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی به عنوان کارگذار رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت پذیرفته است. 

دکتر صدری مهر ضمن تبریک به این ۴ مرکز نوآوری، در خصوص مرکز نوآوری و کارآفرینی ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی، افزود: این مرکز از معدود مراکز نوآوری در کشور بوده که علی رغم گذشت بیش از ۶ سال از فعالیت آن، اقدامات و عملکرد مثبتی در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری ورزش کشور داشته است.

در ادامه دکتر بهنام نقی‌پور، سرپرست معاونت فناوری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز نوآوری و کارآفرینی ورزشی پژوهشگاه، این مرکز را حامی و تسهیل‌گر ایجاد، راه اندازی و پرورش کسب و کارهای نوپا، افراد خلاق و نوآور، استارتاپ‌ ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه علوم ورزشی برشمرد.

در این جلسه دکتر صالح رفیعی سرپرست مدیریت پژوهشی پژوهشگاه و مهندس امین هوش افزا سرپرست مدیریت ارتباط با جامعه پژوهشگاه نیز حضور داشتند.

انتهای خبر/
 

کلید واژه ها: مرکز ملی نوآوری و کارآفرینی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،


نظر شما :