همراه با ارائه نمونه برنامه‌های تمرینی برای هر سه‌ماهه بارداری، تمرینات برای آماده‌سازی و بهبودی پس از زایمان

کتاب آمادگی جسمانی دوره بارداری، به‌تازگی منتشر شد

تعداد بازدید:۱۴۹۰
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب آمادگی جسمانی دوره بارداری را منتشر کرد
کتاب آمادگی جسمانی دوره بارداری، به‌تازگی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی،" کتاب آمادگی جسمانی دوره بارداری " تألیف: جولیا دی پائولو، سامانتا مونتپتیت هاین و کیم وپنی ترجمه: دکتر معصومه هلالی زاده، فرزانه زینلی، آیدا بهجت و شایان افشار خاص از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.

آشنایی با کتاب از زبان مؤلفان

بهبودی پس از زایمان، روندی تدریجی داشته و نیاز به اتخاذ راهکارهایی نظیر استفاده از فعالیت‌های ورزشی هدفمند، برای تسریع دوره بازیافت دارد. ما به اهمیت ورزش در دوران بارداری، زایمان و مادری، ایمان‌داریم و تأکید اصلی ما به فعالیت ورزشی آگاهانه و اصولی در این دوره‌ها است و بسیار تمایل داریم که مادران و افراد متخصصی که در مراقبت از آنان، نقش اساسی ایفا می‌کنند را با تغییرات زیادی که در این دوره‌ برای زنان اتفاق می‌افتد، آشناسازیم.

در ابتدا، اثرات دوران بارداری بر بدن را بررسی خواهیم کرد و سپس در جهت درک بهتر موقعیت، چگونگی مدیریت تغییرات و اینکه از چه راهی با تغییرات پیش‌آمده، سازگار شویم را خواهیم آموخت و در خصوص حفظ تناسب‌اندام در دوران بارداری تمرکز خواهیم کرد. پس‌ازآن در مورد آمادگی زایمان، بحث خواهیم کرد. قابل‌توجه است که زایمان رویدادی فیزیکی است و به‌طورکلی هر رویداد فیزیکی نیاز به آماده‌سازی بدن دارد و مادران باید برای آن آموزش ببیند.

تخصص اصلی‌ ما توان‌بخشی عضلات ناحیه کف لگن و شکم است، درحالی‌که شاهدیم در بسیاری از برنامه‌های آموزشی دوران بارداری مغفول مانده‌اند. تمام زنان باردار درباره عضلات شکم و کف لگنی، اطلاعاتی در ذهن دارند، اما قصد داریم که بیاموزیم چگونه در طول دوران بارداری، زایمان و بهبودی پس از زایمان، از عضلات شکم و کف لگن خود مراقبت کنید؛ بنابراین هنگامی‌که بدن قابل‌اعتمادی داشته باشید، شایسته مادر بودن هستید. هدف ما از آموزش این تغییرات، این است که یاد بگیرید چگونه، به‌درستی فعالیت کنید. کتاب «آمادگی جسمانی دوران بارداری» درباره تمامی مفاهیم این دوران و چگونگی زایمان و بهبودی پس از زایمان، صحبت می‌کند و به‌عنوان یک وظیفه بزرگ، تمرینات ورزشی مناسب برای تقویت عضلات شکم و کف لگن خود را معرفی می‌کند.

این کتاب حاوی تمریناتی اثربخش در نواحی اندام‌های فوقانی، تحتانی و عملکردی است که آمادگی برای دوران پس از زایمان را در پی خواهد داشت. همچنین تمرینات مناسب کشش و آزادسازی به از بین رفتن تنش و استرس مادر کمک می‌کند و از درد کشیدن و مشکلات حین زایمان تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

درنهایت تمرینات مناسب هر سه‌ماهه بارداری را تجویز خواهیم کرد. این تمرینات بر اساس سطح آمادگی جسمانی مادر طراحی‌شده‌اند و در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌شود؛ بنابراین مهم نیست که سطح آمادگی شما چیست و یا در چه زمانی از بارداری خود با این کتاب آشنا می‌شوید؛ زیرا برنامه مناسب خود را در آن خواهید یافت. تمرینات این کتاب بر اساس نیازهای هر سه‌ماهه، طراحی‌شده تا مادر قدرت اعتمادبه‌نفس و آمادگی لازم را برای آن روز بزرگ، کسب نماید.

شناسنامه کتاب

•    ناشر: پژوهشگاه تربیت‎‌‎بدنی و علوم ورزشی
•    تألیف: جولیا دی پائولو، سامانتا مونتپتیت هاین و کیم وپنی
•    ترجمه: دکتر معصومه هلالی زاده، فرزانه زینلی، آیدا بهجت و شایان افشار خاص
•    ویراستار علمی: دکتر معصومه هلالی‌زاده
•    نوبت چاپ: اول ـ 1399
•    قطع: وزیری
•    تعداد صفحات: 388 صفحه
•    قیمت: 85000 تومان

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب با شماره تلفن 02188747632 داخلی 200 تماس حاصل و برای خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی به آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 مراجعه نمایند.


برای دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب اینجا کلیک نمایید.

کلید واژه ها: کتاب آمادگی جسمانی دوره بارداری انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :