مرجع جامع و ضروری برای دانشجویان و متخصصین آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

کتاب «راهنمای جامع کینزیوپاتولوژی دستگاه اسکلتی عصبی عضلانی» منتشر شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۵ کد : ۹۸۷ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۱۶۸
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب «راهنمای جامع کینزیوپاتولوژی دستگاه اسکلتی عصبی عضلانی» را منتشر کرد.
کتاب «راهنمای جامع کینزیوپاتولوژی دستگاه اسکلتی عصبی عضلانی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب «راهنمای جامع کینزیوپاتولوژی دستگاه اسکلتی عصبی عضلانی»، گردآوری و تألیف: دکتر محمدرضا سیدی «عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» و دکتر هومن فتاحی «دکتری حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی دانشگاه اصفهان»، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی چاپ و به بازار کتاب عرضه‌ شده است.

آشنایی با کتاب

با توجه به ماشینی شدن جوامع و عدم فعالیت بدنی در اقشار مختلف جامعه، امروزه اختلالات عصبی اسکلتی و عضلانی مختلفی شناسایی‌ شده که همه‌ساله تعداد بسیار زیادی از افراد عادی و حتی ورزشکاران را درگیر می‌نماید. متخصصین علم حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی، از طریق ارزیابی جامع و تجویز تمرینات بدنی مناسب که یکی از بهترین شیوه‌های بهبود و پیشگیری از بسیاری از این اختلالات است، درصدد بهبود وضعیت سلامت جامعه هستند.

شناخت سازوکار و عوامل اصلی بروز اختلالات اسکلتی عضلانی، یکی از مهم‌ترین دروس مقاطع تحصیلات تکمیلی این رشته است، که علی‌رغم سابقه درخشان علمی این رشته، تاکنون منبع علمی جامعی در ایران نداشته و در تألیف و گردآوری این کتاب از منابع مختلف، سعی شده است، این کمبود برطرف شود.

این اثر که در 13 فصل تدوین‌ شده، با افزایش آگاهی از رویکردهای مختلف تشخیصی و اصلاحی، می‌تواند درک بهتری از روند اصلاح و درمان به متخصصین حرکات اصلاحی و امدادگران ورزشی بدهد.

در بخش اول کتاب که شامل 6 فصل است، مبانی علمی و رویکردهای مختلفی نظیر رویکرد جاندا، رویکرد سرمن، رویکرد کامرفورد و ... در بروز و درمان اختلالات اسکلتی عصبی عضلانی مطرح‌ شده است. همچنین در بحث شناسایی و ارزیابی اختلالات، از رویکردهای مگی، NASM و حلقه‌ها و زنجیره‌های عضلانی استفاده‌ شده است.

در بخش دوم کتاب که شامل 7 فصل انتهایی آن است، به ترتیب اختلالات اسکلتی عصبی عضلانی نواحی مختلف بدن در قالب کینزیوپاتولوژی و پاتوکینزیولوژی مفصل شانه، مفصل آرنج، ستون فقرات، مفصل خاجی ـ خاصره‌ای، مفصل ران، مفصل زانو، مفصل پا و مچ پا بررسی‌ شده‌اند.

در نهایت در این اثر سعی شده است، تا به علائم و نشانه‌های هریک از اختلالات به نحوی کاربردی اشاره شود، به‌ علاوه روند اصلاح و درمان هر ضایعه، با دقت و با ارائه جزئیات لازم ارائه‌ شده تا علاقه‌مندان بتوانند، با استفاده از این نکات روند تشخیص و اصلاح مناسبی را در پیش گیرند.

کتاب راهنمای جامع کینزیوپاتولوژی دستگاه اسکلتی عصبی عضلانی، 480 صفحه، در قطع وزیری و به مبلغ 175،000 تومان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید کتب انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، از روش‌های زیر اقدام نمایند.

  • تماس تلفنی: شماره تلفن 02188747836  و 02188747793 داخلی 200
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (لطفا با هماهنگی قبلی، مراجعه بفرمایید.)
  • خرید آنلاین: از طریق آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318/ (سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و بامربی)

شایان‌ ذکر است، برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی)، ارسال کتاب‌ها به‌ سراسر کشور، به‌ صورت رایگان، انجام خواهد شد.

برای دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب اینجا کلیک نمایید.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کینزیوپاتولوژی اسکلتی عصبی عضلانی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :