کتاب « راهنمای جامع آزمون‌های تعادل (با تأکید بر اقشار خاص و افراد کم‌توان) » منتشر شد

۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۴ کد : ۹۲۲ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۴۸۲
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب « راهنمای جامع آزمون‌های تعادل (با تأکید بر اقشار خاص و افراد کم‌توان) » را منتشر کرد.
کتاب « راهنمای جامع آزمون‌های تعادل (با تأکید بر اقشار خاص و افراد کم‌توان) » منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « راهنمای جامع آزمون‌های تعادل (با تأکید بر اقشار خاص و افراد کم‌توان) » مؤلفان: دکتر شیرین یزدانی، دکتر فریبا محمدی و صبا محمدعلی نژاد از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی چاپ و به بازار کتاب عرضه‌شده است.

آشنایی با کتاب

تعادل، پایه و اساس رشد ما از کودکی است. باوجود تعادل است که ایستادن، راه رفتن و دویدن را می‌آموزیم. تعادل در حیطه‌های مختلفی از زندگی ما نقش دارد. حفظ تعادل، یکی از اساسی‌ترین عملکردهای سیستم عصبی عضلانی است که در انجام تمامی فعالیت‌های ساده و پیچیده زندگی روزمره و فعالیت‌های ورزشی مختلف نقش دارد. تعادل یک قابلیت چندعاملی است که متأثر از قدرت، حس عمقی و سرعت عکس‌العمل فرد و مهم‌ترین قابلیت انسان برای جلوگیری از سقوط و افتادن است، همکاری و تعامل سه سیستم بینایی، سیستم دهلیزی و سیستم حسی ـ پیکری در حفظ تعادل و کنترل پوسچر نقش به سزایی دارند. ضعف در هریک از سیستم‌های یادشده و اختلال در تعادل، به‌ویژه تعادل دینامیکی که در اغلب رشته‌های ورزشی و همچنین بسیاری از فعالیت‌های عملکردی انسان لازم است، نه‌تنها می‌تواند سبب بروز آسیب و دوری فرد از فعالیت‌های تخصصی شود، بلکه بر عملکرد و فعالیت روزانه افراد و کیفیت زندگی آنها نیز اثرگذار است، بنابراین آگاهی از آزمون‌های ارزیابی تعادل، اطلاعات مناسبی را برای طراحی برنامه‌های تمرینی پیشگیری از آسیب و توان‌بخشی ورزشی به مربیان، ورزشکاران و درمانگران می‌دهد، لزوم داشتن منبع و مرجعی که بتواند مورداستفاده دانشجویان علوم ورزشی، ورزشکاران، مربیان و درمانگران قرار گیرد، مؤلفان را بر آن داشت تا با استفاده از متون اصلی موجود و پژوهش‌های مرتبط با تعادل و پژوهش‌های مربوط به مؤلفان حاضر، به نگارش این اثر بپردازند.

در این کتاب، ابتدا به مبانی تعادل پرداخته‌شده است. در ادامه آزمون‌های میدانی و آزمایشگاهی تعادل معرفی‌شده‌اند. سپس به آزمون‌ها و پژوهش‌های تعادل در اقشار خاص مانند کودکان، سالمندان، ورزشکاران و افراد کم‌توان پرداخته‌شده است. یکی از ویژگی‌های کتاب حاضر، گزارش روایی و پایایی انواع آزمون‌های تعادل ایستا و پویا می‌باشد که از مقالات مختلف موجود در این زمینه استخراج‌شده‌اند.

در پایان، مطالعه این اثر به متخصصان حوزه علوم ورزشی، ورزشکاران و مربیان در جهت پیشبرد اهداف تمرینی، آموزشی و درمانی، پیشنهاد می‌شود.

این کتاب 166 صفحه، در قطع وزیری و مبلغ 65000 تومان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی (از طریق آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و با مربی) به نشانی:  https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 مراجعه و برای سفارش تلفنی با شماره تلفن 02188747632 داخلی 200 تماس حاصل نمایند و یا از طریق نرم‌افزار واتس‌اپ به شماره همراه 09334213633 پیام ارسال کنند.

مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (لطفاً با هماهنگی قبلی، مراجعه فرمایید.)

برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی و یا از طریق واتس‌اپ)، ارسال کتاب‌ها به‌صورت رایگان، انجام خواهد شد.
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: راهنمای جامع آزمون‌های تعادل انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :