کتاب زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟ وارد بازار نشر شد

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۸۶۵ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۹۴
کتاب «زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟ » از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر و روانه بازار کتاب شد
کتاب زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟ وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟ » تألیف: دکتر نازنین راسخ عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر ریحانه شاقلی با ویراستاری علمی: دکتر معصومه هلالی زاده عضو هیات علمی و مدیر گروه فیزیولوژی پژوهشگاه، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی چاپ و به بازار کتاب عرضه‌شده است.

آشنایی با کتاب

در این کتاب، همت بر آن است تا ارتباط تنگاتنگ زندگی سالم از طریق افزایش فعالیت جسمانی و کاهش کم‌تحرکی برای خواننده، به تصویر کشیده شود. محتوای این کتاب در چهارفصل، تدوین‌شده است. در فصل اول، به «مبانی و مفاهیم» پرداخته‌شده است. محتوای این فصل، بررسی اجمالی تاریخچه ورزش و اهمیت آن از دیدگاه اسلامی و نیز مفهوم ورزش و سایر مفاهیم مرتبط، همچون آمادگی جسمانی، سلامت و تندرستی، فعالیت بدنی و نقش ورزش و فعالیت بدنی در سلامت و تندرستی می‌باشد. علاوه بر این در این فصل، به برخی از فایده‌های فعالیت بدنی منظم و نیز فعالیت بدنی در گروه‌های مختلف کودکان، نوجوانان، زنان، مردان و درنهایت فعالیت بدنی سالمندان، موردبحث قرارگرفته است.

فصل دوم، تحت عنوان «بی‌تحرکی، ارمغان زندگی مدرن» به توضیح کم‌تحرکی و آمار آن در ایران و نیز پیامدهای کم‌تحرکی در قالب بیماری‌های مزمن پرداخته می‌شود. در فصل سوم، به مبحث آمادگی برای تغییر از طریق آشنایی با سطوح و مراحل تغییر و تصویرسازی ذهنی، شامل تجسم یا مرور شناختی حرکت، بدون اجرای فیزیکی مورد تأکید قرارگرفته است. فصل چهارم، حاوی نکات کاربردی در خصوص شیوه زندگی فعال و پیشنهاد توصیه‌های تمرینی می‌باشد.

کتاب زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم‌تحرکی؟ در قطع رقعی تعداد 124 صفحه به مبلغ 45000 تومان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی (از طریق آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و با مربی) به نشانی: https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 مراجعه و برای سفارش تلفنی با شماره تلفن 02188747632 داخلی 200 تماس حاصل نمایند و یا از طریق نرم‌افزار واتس‌اپ به شماره همراه 09334213633 پیام ارسال کنند.

شایان‌ذکر است، برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (سفارش تلفنی و یا از طریق واتس‌اپ)، ارسال کتاب‌ها به‌صورت رایگان، انجام خواهد شد.
 

 جهت دانلود صفحات ابتدایی کتاب، اینجا کلیک نمایید.

کلید واژه ها: کتاب فعالیت بدنی کم‌تحرکی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دکتر نازنین راسخ دکتر معصومه هلالی زاده دکتر ریحانه شاقلی


نظر شما :