بررسی وضعیت کارآفرینی و جذب سرمایه در هیئت‌های ورزشی استان تهران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۷۵۵ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۷۴
طرح پژوهشی شیوه‌های کارآفرینی و جذب سرمایه در ورزش استان تهران در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی خاتمه یافت
بررسی وضعیت کارآفرینی و جذب سرمایه در هیئت‌های ورزشی استان تهران

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، امروزه کارآفرینی از سوی سیاستمداران و مدیران به‌عنوان راهبردی اثربخش در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته‌شده است. درواقع کارآفرینی موتور رشد و توسعه اقتصادی است تا جایی که سطوح بالای کارآفرینی باعث رشد و ایجاد اشتغال می‌شود.

ورزش ازجمله موضوعاتی است که مقوله‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. دستیابی به درآمد، کارآفرینی و کسب منابع مالی مناسب از اهداف اساسی سازمان‌های ورزشی است. لازمه تحقق این اهداف درگرو فراهم بودن سرمایه می‌باشد.

ازاین‌رو " طرح پژوهشی شیوه‌های کارآفرینی و جذب سرمایه در ورزش استان تهران توسط دکتر محسن اسمعیلی و دکتر مهدی رسولی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، باهدف بررسی وضعیت کارآفرینی و جذب سرمایه در پژوهشگاه خاتمه یافت.
در تحقیقی کاربردی و توصیفی پیمایشی جامعه آماری این پژوهش شامل روسا، دبیران و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان تهران (50 هیئت ورزشی شامل 150 نفر)، کارشناسان ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان و ادارات ورزش و جوانان شهرستان تهران (20 نفر) و همچنین اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌های تهران که سابقه تدریس درس کارآفرینی و مدیریت بازاریابی ورزشی یا تاٌلیف کتب و مقالات این حوزه را داشته‌اند (شامل 30 نفر) که درمجموع 200 نفر بود انجام شد.

نتایج آزمون تحلیل اکتشافی شش عامل را جهت کارآفرینی و جذب سرمایه مشخص نمود که به ترتیب اهمیت عبارتند از حامیان و سرمایه مشترک، درآمدهای اعتباری، هواداران و ذینفعان، ظرفیت‌های مبتنی بر اماکن، محصولات و خدمات، ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای و رویدادهای ورزشی که به‌عنوان مؤلفه‌های مربوط به کارآفرینی و درآمدزایی در نظر گرفته شد.

ازنظر وضع موجود درآمدزایی روش‌های استفاده از حامیان و دریافت اعتبارات از اداره کل ورزش و جوانان بیشترین فراوانی را داشتند. درنهایت باید به این موضوع توجه نمود که راهکارهای درآمدزایی و کارآفرینی بسیار متنوع و مختلف می‌باشد و هر هیات ورزشی بسته به شرایطی که با آن روبرو است باید روش‌های مناسب را انتخاب و بر اساس آن اقدام نماید.
 

کلید واژه ها: طرح پژوهشی کارآفرینی جذب سرمایه


نظر شما :