کتاب نقش آمادگی جسمانی در پاسخ‌های قلبی عروقی به استرس منتشر شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۴ کد : ۲۸۶ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۳۴
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب « نقش آمادگی جسمانی در پاسخ‌های قلبی عروقی به استرس » را منتشر کرد.
کتاب  نقش آمادگی جسمانی در پاسخ‌های قلبی عروقی به استرس منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب نقش آمادگی جسمانی در پاسخ‌های قلبی عروقی به استرس » تألیف: دانیل بولوسا و ترجمه: دکتر مقصود پیری، دکتر حمید آقاعلی‌نژاد، دکتر محمدعلی پیرانی و محمد میلانی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.
آشنایی با کتاب
آمادگی جسمانی، همواره تداعی‌گر بهبود کار دستگاه‌های قلبی ـ عروقی است که یکی از اثرات مهم و مثبت برنامه‌های منظم تمرینی می‌باشد، اما آنچه بیش از آن اهمیت دارد، شناخت مکانیزم‌های مسئول افزایش کارایی قلب و عروق در پاسخ به استرس روانی و جسمانی (فعالیت بدنی) است؛ بنابراین مطالعه این کتاب فرصتی پدید می‌آورد تا دانشجویان و پژوهشگران فیزیولوژی ورزشی با مطالب به‌روز و جدید پاسخ‌های قلبی ـ عروقی به فعالیت‌های بدنی و ورزش آشنا شوند، پیرامون عوامل مرتبط با تندرستی و سلامتی حاصل از فعالیت بدنی مطالعه کنند، درباره عوامل اثرگذار بر زمینه آمادگی جسمانی و نقش آن در پاسخ‌های قلبی عروقی، استرس روانی و استرس جسمانی، بیشتر بدانند، نگرشی نو پیرامون این موضوع به دست آورند و مرزهای پیش‌رو در سازگاری‌های قلبی ـ عروقی به فعالیت بدنی را گسترش دهند.
این کتاب، حاصل ساعت‌ها کار دقیق توسط دانشمندانی از سراسر جهان است. ترکیب این مطالعات نشان‌دهنده اهمیت موضوع در میان پژوهشگران، پزشکان و علاقه زیاد آزمایشگاه‌های متعدد در سراسر جهان است. سهم هریک در اشکال متنوع شامل 5 تحقیق اصلی، 3 مقاله مروری، یک مقاله ایده و فرضیه‌ای و یک مقاله نظری است. قابل‌توجه است که این مقالات متشکل از الگوهای انسانی و جانوری است که طیف وسیعی از تکنیک‌ها از سازوکار مولکولی گرفته تا مداخله در زندگی واقعی را دربر می‌گیرد و بنابراین رویکرد جدیدی را برای درک پاسخ‌های قلبی ـ عروقی به استرس ارائه می‌دهد.
کتاب مذکور در قطع: وزیری (214 صفحه) و به قیمت: 40،000 تومان آماده ارائه به دوست داران کتاب است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دانلود صفحات ابتدایی کتاب اینجا  کلیک نموده و برای خرید کتاب مذکور با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نمایند.

 

کلید واژه ها: کتاب نقش آمادگی جسمانی در پاسخ‌های قلبی عروقی به استرس انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :