کتاب منزل پویا: راهنمای تمرینات قدرتی در منزل برای افراد پاراپلژی منتشر شد

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۱ کد : ۲۶۷ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۷۴
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب « منزل پویا: راهنمای تمرینات قدرتی در منزل برای افراد پاراپلژی » را منتشر کرد.
کتاب منزل پویا: راهنمای تمرینات قدرتی در منزل برای افراد پاراپلژی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « منزل پویا: راهنمای تمرینات قدرتی در منزل برای افراد پاراپلژی » تألیف: انجمن حرکت و تمرین ضایعات نخاعی کانادا و ترجمه: دکتر فریبا محمدی عضو هیات علمی پژوهشگاه از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.
آشنایی با کتاب
این کتاب شامل 3 بخش اصلی است که اطلاعاتی را به زبان ساده درزمینهٔ تمرینات مقاومتی، تمرینات کششی و نحوه برنامه‌ریزی برای این تمرینات را با حداقل امکانات در فضای منزل برای افراد پاراپلژی ارائه می‌دهد.
این دستورالعمل به‌عنوان یک کتابچه راهنما برای افراد مبتلابه آسیب‌های نخاعی است که می‌خواهند در زندگی روزمره خود فعالیت‌های بدنی داشته باشند. راهنمای فعالیت‌های بدنی برای افراد مبتلابه آسیب‌های نخاعی که در سال 2011 از سوی برنامه‌های ویژه آسیب‌های نخاعی کانادا منتشرشده است، اولین دستورالعمل مبتنی بر شواهد است که برای کمک به مبتلایان به آسیب‌های نخاعی و ارتقای سطح سلامتی و فعالیت‌های روزمره آنان تدوین‌شده است. بر اساس این دستورالعمل، برای تناسب‌اندام بهتر، افراد دارای ضایعه نخاعی باید حداقل 2 بار در هفته و هر بار حداقل 20 دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا سنگین داشته باشند و علاوه بر این، حداقل 2 بار در هفته به انجام تمرینات قدرتی بپردازند.
این دستورالعمل‌ها برای تمام افراد دارای ضایعه نخاعی مزمن تروماتیک و غیرتروماتیک، ازجمله فلج پاها (پاراپلژی) و فلج چهار اندام (تتراپلژی)، صرف‌نظر از ویژگی‌های جنسیتی، نژادی، قومی یا اجتماعی ـ اقتصادی، مناسب است و بی‌تردید فعالیت‌های بدنی مستمر و مناسب برای افراد با معلولیت، نه‌تنها سلامت جسم و روان آنها را تضمین می‌کند، بلکه اثر معناداری بر کاهش عوارض ثانویه معلولیت نیز خواهد داشت.
کتاب مذکور در قطع: رقعی (64 صفحه) و به قیمت: 18،000 تومان آماده ارائه به دوست داران کتاب است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دانلود صفحات ابتدایی کتاب اینجا کلیک نموده و جهت خرید کتاب با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نمایند.

 

کلید واژه ها: کتاب ورزشی تمرینات مقاومتی تمرینات کششی افراد پاراپلژی انتشارات پژوهشگاه دکتر فریبا محمدی


نظر شما :