کتاب «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با کم‌توانی ذهنی، سندروم داون و اختلالات طیف اتیسم» منتشر شد

۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵ کد : ۱۲۹۴ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۶۷۰
پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، کتاب «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با کم‌توانی ذهنی، سندروم داون و اختلالات طیف اتیسم» را منتشر کرد.
کتاب «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با کم‌توانی ذهنی، سندروم داون و اختلالات طیف اتیسم» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، کتاب «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با کم‌توانی ذهنی، سندروم داون و اختلالات طیف اتیسم»، تألیف: دکتر علی کاشی «دانشیار پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی»، با قیمت 230،000 تومان، در قطع وزیری و 456 صفحه از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌ بدنی، به‌ تازگی منتشر و به دوست‌داران کتب ورزشی، عرضه‌ شد.

آشنایی با کتاب  

این کتاب برگرفته از بیش از ده سال تلاش و تحقیق محقق و اجرای 3 طرح پژوهشی است که توسط دکتر علی کاشی و همکاران، انجام‌ شده و نتایج پژوهش‌های اجرا شده در این حوزه در طی 5 سال اخیر، در قالب این اثر منتشر شده است.

در بخش نخست کتاب (فصول 1 الی 10)، در خصوص «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با کم‌توانی ذهنی» شرح داده می‌شود که برگرفته از یک طرح تحقیقی است که به سفارش صندوق حمایت از پژوهشگران ریاست جمهوری انجام‌ شده است. این طرح در طی سال‌های 1398 و 1399 با عنوان «تدوین بسته آموزشی ـ تمرینی برای افراد با کم‌توانی ذهنی و بررسی تأثیر آن در بهبود ترکیب بدنی و مهارت‌های روانی حرکتی» اجرا شد.

عناوین فصول بخش اول کتاب: «همه‌ چیز در رابطه کم‌توانی و کم‌توانی ذهنی»، «حقوق افراد با کم‌توانی»، «ضرورت تدوین بسته‌های تمرینی در افراد با کم‌توانی ذهنی»، «فعالیت بدنی و تأثیر آن بر افراد با کم‌توانی ذهنی»، «آمادگی جسمانی و توسعه مهارت‌های حرکتی در افراد با کم‌توانی ذهنی»، «تمرینات اثربخش در افراد با کم‌توانی ذهنی»، «آموزش‌های فراگیر در افراد با کم‌توانی ذهنی»، «ورزش‌های رقابتی در افراد با کم‌توانی ذهنی»، «بسته آموزشی تمرینی ویژه افراد با کم‌توانی ذهنی» و «اثربخشی برنامه تمرینی ارائه شده در این کتاب بر افراد با کم‌توانی ذهنی»

در بخش دوم کتاب (فصول 11 الی 17)، در زمینه «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با سندرم داون» توضیح داده می‌شود که برگرفته از یک طرح تحقیقی به سفارش پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با عنوان «تدوین برنامه آموزشی تمرینی، ویژه دانش‌آموزان با سندرم داون و بررسی اثربخشی این بسته تمرینی بر رشد مهارت‌های حرکتی این افراد» می‌باشد. برنامه تمرینی تدوین‌ شده در این طرح، در دو مدرسه استثنائی در شهر مشهد، اجرا و تعدیل شد.

عناوین فصول بخش دوم کتاب: «سندرم داون، رشد حرکتی و مهارت‌های ادراکی حرکتی در کودکان با سندرم داون»، «توسعه شیوه‌های تمرینی و دانش علوم ورزشی برای کودکان با سندرم داون»، «فعالیت بدنی در کودکان با سندرم داون و تأثیر فعالیت بدنی و تمرین برای افراد»، «تمرینات ورزشی مفید برای افراد با سندرم داون»، «تربیت‌ بدنی و آموزش در افراد با سندرم داون»، «بسته آموزشی تمرینی ویژه تمرین ورزشی در کودکان با سندرم داون»، «بررسی اثربخشی بسته آموزشی تمرینی ویژه دانش‌آموزان با سندرم داون» و «بررسی اثربخشی بسته آموزشی تمرینی ویژه دانش‌آموزان با سندرم داون»

در بخش سوم کتاب (فصول 18 الی 26)، در خصوص «خطوط راهنمای فعالیت بدنی و تمرین در افراد با اختلال طیف اتیسم»، مطالب مربوطه ارائه می‌شود، این طرح نیز به سفارش پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی انجام‌ شده است. این طرح تحقیقی در مدرسه آئین محمد که ویژه کودکان با اختلال طیف اتیسم است، اجرا شد.

عناوین فصول بخش سوم کتاب: «کم‌توانی و اختلال طیف اتیسم»، «لزوم توسعه دانش در خصوص اتیسم»، «فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی و رشد مهارت‌های حرکتی افراد اتیسم»، «مداخلات آموزشی، تمرینی و درمانی اتیسم»، «مداخلات مؤثر حرکتی در افراد اتیسم»، «تأثیر مداخلات حرکتی در افراد اتیسم»، «آموزش و تربیت بدنی در افراد اتیسم»، «بسته آموزشی تمرینی ویژه افراد با اختلال طیف اتیسم» و «تأثیر بسته آموزشی تمرینی برای افراد با اختلال طیف اتیسم»

علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید کتب انتشارات پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، از روش‌های زیر اقدام نمایند.

  • تماس تلفنی: شماره تلفن 02188747836  و 02188747793 داخلی 200
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (مراجعه با هماهنگی قبلی)
  • خرید آنلاین: از طریق آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318/ (سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و بامربی)

برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی)، ارسال کتاب‌ها به‌ سراسر کشور، به‌ صورت رایگان، انجام خواهد شد.

 

جهت دانلود فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، کلیک نمایید.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کتاب انتشارات پژوهشگاه کم توانی ذهنی سندروم داون و اختلالات طیف اتیسم دکتر علی کاشی


نظر شما :