همزمان با آغاز هفتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۱ کد : ۸۵۰ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۵۵
کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیندهای ثبت اختراعات در حوزه تجهیزات ورزشی برگزار می‌شود
همزمان با آغاز هفتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیندهای ثبت اختراعات در حوزه تجهیزات ورزشی چهارشنبه 28 مهرماه 1400 مقارن با برگزاری هفتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی، توسط مهندس امین هوش افزا مسئول فناوری و تجاری‌سازی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ساعت 18 الی 20 برگزار خواهد شد.

در این کارگاه آموزشی، شرکت‌کنندگان، علاوه بر آشنایی با مفاهیم مالکیت معنوی در ایران و دنیا با فرایندهای اداری و اجرایی ثبت یک اختراع ورزشی از صفرتا صد آشنا خواهند شد.

نحوه نگارش یک اظهارنامه تخصصی ثبت اختراع شامل تنظیم ادعانامه، شرح و توصیف، خلاصه و نقشه‌های موردنظر ازجمله سرفصل‌های این کارگاه خواهد بود.

امروزه اقتصاد کشورهای دنیا بر پایه دانش بناشده و ثروت یک جامعه بر مبنای دارایی‌های فکری آن سنجیده می‌شود. یکی از شاخص‌های دارایی‌های فکری، موضوع ثبت اختراع می‌باشد که با توجه به اهمیت آن، لزوم توجه و اطلاع از قوانین حاکم بر ثبت اختراع و به‌طورکلی تنظیم یک اظهارنامه تخصصی ثبت اختراع، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. این امر در حوزه علوم ورزشی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و اطلاع آن برای کلیه دانشجویان و اساتید تربیت‌بدنی لازم‌می باشد.

شایان‌ذکر است، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی حدود ۱۰ سال است که به‌عنوان مرجع ذیصلاح داوری علمی ثبت اختراعات ورزشی از طرف اداره اختراعات برگزیده و انتخاب‌شده و تاکنون بالغ‌بر ۵۰۰ ثبت اختراع ورزشی در پژوهشگاه مورد ارزیابی علمی قرارگرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دسترسی به سایت همایش به لینک : https://7nscss.sbu.ac.ir مراجعه نمایند.

حضور در این کارگاه برای عموم آزاد و رایگان بوده فقط در صورت نیاز به صدور گواهی هزینه دریافت می گردد.

برای ثبت نام کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیندهای ثبت اختراعات در حوزه تجهیزات ورزشی روی لینک زیر کلیک کنید.
 

http://194.225.24.96/workshop-inventions

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی ثبت اختراعات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی هفتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی


نظر شما :