نگاهی به نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی Sportex ۲۰۲۰

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۸ کد : ۵۲۹ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۳۹
حضورپژوهشگاه علوم ورزشی به عنوان تنها سازمان پژوهشی دولتی با ارائه خدمات نوآورانه در حوزه علوم ورزشی در این نمایشگاه
نگاهی به نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی Sportex ۲۰۲۰


امروزه تولید تجهیزات ورزشی بخش قابل‌توجهی از صنعت ورزش را در جهان تشکیل می‌دهد. نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه در حوزه محصولات و خدمات ورزشی در کشور شناخته‌شده می‌باشد که هرساله تحت عنوان Sportex در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دراین نمایشگاه جدیدترین و نوین‌ترین صنایع، تجهیزات و وسایل ورزشی تولیدشده در بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها، کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی و خارجی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ورزشی، توانمندی‌های فدراسیون‌های ورزشی و همچنین برنامه‌های مختلف ورزشی و آموزشی ارائه و در معرض دید مسئولین و مقامات کشور، مدیران تربیت‌بدنی نهادها و ارگان‌ها و سایر علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی در کشور نیز امسال در قالب نمایشگاه Sportex 2020 جدیدترین دستاوردها و تولیدات خود را به عرصه دید عموم قراردادند.
 امسال با شرایط خاص کشورمان در حوزه بهداشت، تأثیر همه‌گیری بیماری کرونا (کوید-19) ازنظر کمی، چه در بخش مشارکت تولیدکنندگان و سازمان‌ها و چه در بخش تعداد بازدیدکنندگان مشهود بود. از نکات قابل‌توجه نمایشگاه امسال می‌توان به حضور پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و پاویون شرکت‌های استارتانی به همت فدراسیون ورزش‌های همگانی اشاره نمود که از نکات نوآورانه و امیدوارکننده نمایشگاه امسال بود. 
هرچند عدم حضور فدراسیون‌های ورزشی از نکات منفی نمایشگاه بود و انتظار می‌رفت فدراسیون‌های ورزشی نیز دستاوردهای سالانه و اعلام نیازهای فناورانه خود را جهت مشارکت با بخش خصوصی ارائه نمایند. از طرفی تنوع و گوناگونی تولیدکنندگان داخلی بسیار کم بود، به‌طوری‌که بیش از نیمی از غرفه‌ها به تجهیزات و یا محصولات مرتبط با رشته پرورش اندام و رشته‌های مرتبط با تناسب‌اندام مربوط می‌شد. پژوهشگاه علوم ورزشی نیز که هرساله حضور موفق و پررنگی را در این نمایشگاه ایفا می‌نماید تنها سازمان پژوهشی دولتی با ارائه خدمات نوآورانه ازجمله مشاوره تخصصی در حوزه علوم ورزشی، آنالیز ترکیب بدن، ارائه کتب تخصصی بود که ۳ محصول فناورانه خود را رونمایی کرد. این 3 محصول (دستگاه توپ شوت کن فوتبال، کف‌پوش هوشمند تعاملی، دستگاه شبیه‌ساز تمرین در ارتفاع) بسیار مورد استقبال عموم و مسئولین و جامعه ورزش قرار گرفت.

 

برای دریافت اینفو گراف این گزارش اینجا کلیک نمایید

کلید واژه ها: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :