کتاب بیومکانیک تروما به تازگی منتشر شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۳ کد : ۱۷۲۷ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۳۳۲
کتاب «بیومکانیک تروما» در قطع وزیری و ۳۷۰ صفحه، از سوی انتشارات «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، روانه بازار کتاب شد.
کتاب بیومکانیک تروما به تازگی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کتاب «بیومکانیک تروما»، تألیف: کای اووه اشمیت و با ویراستاری علمی: دکتر حسن خشنودی و ترجمه دکتر ندا بروشک، دکتر عفت حسین‌زاده و دکتر فرشته حبیبی تیرتاشی، با قیمت 260000 تومان، توسط انتشارات پژوهشگاه، به تازگی منتشر شده است.

آشنایی با کتاب

آسیب جزء لاینفک حیات انسان است. میزان آسیب‌های جسمانی با توجه به میزان تحرک انسان متفاوت می‌باشد. آسیب می‌تواند در فعالیت‌های مختلفی از جمله تصادفات رانندگی، ورزش، میدان جنگ و حتی فعالیت‌های روزمره اتفاق بیفتد. سالانه آسیب‌های متعددی در نتیجه فعالیت‌های ورزشی رخ می‌دهند که منجر به کاهش سطح فعالیت‌های بدنی و از دست رفتن زمان کاری و افزایش هزینه‌های درمانی می‌شود. برآوردها حاکی از آن است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار در جهان هزینه آسیب‌های ورزشی است. این آمارهای نگران کننده، پژوهشگران و نخبگان را درصدد راهکارهایی جهت کاهش هزینه‌های اقتصادی و خسارت‌‌های ناشی از آسیب فرا می‌خواند.

یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب که اخیرا مورد توجه متخصصان حوزه آسیب‌شناسی به ویژه متخصصان بیومکانیک قرار گرفته، آشنایی با علم «بیومکانیک تروما» است که در آن با استفاده از اصول مهندسی به بررسی پاسخ فیزیکی بدن انسان به نیروهای اعمال شده که باعث شکست بافت‌ها می‌شود، می‌پردازد. این اثر، به طور دقیقی به بررسی مبانی «بیومکانیک تروما»، ابزار، روش‌ها و همچنین بررسی سیستماتیک آناتومی، طبقه‌بندی آسیب‌ها، مکانیسم‌ها و معیارهای آسیب در هر ناحیه از بدن می‌پردازد. اطلاعات این کتاب می‌تواند برای محققان و متخصصانی که در حوزه‌های مختلف آسیب و سلامت جامعه، اعم از پزشکی، ورزشی، مهندسی و غیره فعالیت دارند، بسیار مفید و تأثیرگذار باشد. با توجه به اهمیت موضوع آسیب، به خصوص در ورزش و همچنین در دسترس نبودن منابع فارسی معتبر در این حوزه از منظر بیومکانیکی، مترجمان این کتاب که از متخصصان این امر می‌باشند، بر آن شدند تا این اثر را ترجمه کنند، به این امید که با بهره‌مندی از آن بتوان علاوه بر آشنایی با علم و اصول «بیومکانیک تروما»، از روش‌های آن در انواع گوناگون مکانیسم آسیب و مدل‌سازی آنها، استفاده و اطلاعات دقیق‌تری در این حوزه به دست آورده شود.

نحوه خرید کتاب

  • خرید آنلاین کتاب بیومکانیک تروما: https://pub.ssrc.ac.ir/book_3.html
  • خرید آنلاین سایر کتب: از طریق آدرس لینک https://pub.ssrc.ac.ir/
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (نیاز به هماهنگی قبلی)

شایان‌ ذکر است، ارسال پستی کتاب به سراسر کشور با هزینه 30,000 تومان، انجام و برای سفارش‌های بالاتر از 500,000 تومان، کتب به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

 

 

جهت دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، کلیک نمایید.

 

انتهای خبر/


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر حسن خشنودی دکتر ندا بروشک دکتر عفت حسین زاده دکتر فرشته حبیبی تیرتاشی بیومکانیک ورزشی بایومکانیک در ورزش بیومکانیک تروما آسیب های ورزشی آسیب شناسی ورزش مصدومیت ورزشکاران پزشکی ورزشی آسیب های ورزشکاران


نظر شما :