در نشستی با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی
راهکارهای تدوین الگوی کانون هواداران باشگاههای ورزشی کشور، مورد بررسی قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در طی نشستی که با حضور دکتر رضا نیکبخش «رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان» و جمعی از نمایندگان فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد، دکتر مهدی رسولی، پژوهشگر و مجری طرح پژوهشی سفارشمحور پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (سفارش داده شده از سوی مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی)، تحت عنوان «مطالعه راهکارهای تدوین الگوی کانون هواداران باشگاههای ورزشی کشور (مطالعه موردی: باشگاههای استقلال و پرسپولیس تهران)» توضیحات جامعی در خصوص این پژوهش از جمله: مسأله تحقیق، اهداف کلی و جانبی، روششناسی (جامعه و نمونه)، الگوی تحقیق، ارائه پیشنهادهای مربوطه در حوزههای مختلف مطرح کرد.
دکتر رسولی اظهار کرد: امروزه باشگاهداری یک صنعت میباشد و هواداران به صورت مستقیم و غیرمستقیم، منابع مالی باشگاهها را تأمین میکنند. آنها در ساخت برند و وجاهت اجتماعی باشگاه مؤثرند. جامعه هواداری میتواند بر برنامههای فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشد و آنها در نتایج تیمها نیز اثرگذارند. در نتیجه برای مدیریت این قشر نیاز به ساختار و برنامهای تخصصی میباشد که در کانون هواداران باشگاههای ورزشی نمود مییابد.
وی گفت: بنابراین این پژوهش با اهدافی از قبیل: شناسایی ساختار، ابزار و فرآیندهای مطلوب کانون هواداران در باشگاههای ورزشی منتخب اروپا، شناسایی چالشها و موانع مدیریت هواداران در باشگاههای حرفهای ایران، شناسایی ابعاد مختلف مدیریت هواداران ورزشی در ایران، پیمایش نیازهای هواداران باشگاههای ورزشی، شناسایی ابعاد بوم کسب و کار کانونهای هواداری ورزشی و تدوین الگوی کانون هواداران باشگاههای فوتبال با تأکید بر 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران، اجرا شد.
همچنین، دکتر رسولی پیشنهادهای گوناگونی را در حوزههای: مدیریتی، ساختاری، زیرساختی، بازاریابی، فرهنگی و اجتماعی را ارائه کرد. در ادامه نیز، حاضران در ارتباط با راهاندازی کانونهای هواداری و شیوههای مدیریت هواداران، سؤالاتی را مطرح و بحث و بررسی کردند.
انتهای خبر/
نظر شما :