در نشستی با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی

راهکارهای تدوین الگوی کانون هواداران باشگاه‌های ورزشی کشور، مورد بررسی قرار گرفت

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۸ کد : ۱۵۴۱ معاونت پژوهشی معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۱۸
در طی نشستی که با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، دکتر مهدی رسولی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و مجری طرح پژوهشی «مطالعه راهکارهای تدوین الگوی کانون هواداران باشگاه‌های ورزشی کشور»، در خصوص یافته‌های این طرح، توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.
راهکارهای تدوین الگوی کانون هواداران باشگاه‌های ورزشی کشور، مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در طی نشستی که با حضور دکتر رضا نیک‌بخش «رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان» و جمعی از نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد، دکتر مهدی رسولی، پژوهشگر و مجری طرح پژوهشی سفارش‌محور پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (سفارش داده شده از سوی مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی)، تحت عنوان «مطالعه راهکارهای تدوین الگوی کانون هواداران باشگاه‌های ورزشی کشور (مطالعه موردی: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تهران)» توضیحات جامعی در خصوص این پژوهش از جمله: مسأله تحقیق، اهداف کلی و جانبی، روش‌شناسی (جامعه و نمونه)، الگوی تحقیق، ارائه پیشنهادهای مربوطه در حوزه‌های مختلف مطرح کرد.

دکتر رسولی اظهار کرد: امروزه باشگاه‌داری یک صنعت می‌باشد و هواداران به صورت مستقیم و غیرمستقیم، منابع مالی باشگاه‌ها را تأمین می‌کنند. آنها در ساخت برند و وجاهت اجتماعی باشگاه مؤثرند. جامعه هواداری می‌تواند بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشد و آنها در نتایج تیم‌ها نیز اثرگذارند. در نتیجه برای مدیریت این قشر نیاز به ساختار و برنامه‌ای تخصصی می‌باشد که در کانون هواداران باشگاه‌های ورزشی نمود می‌یابد.

وی گفت: بنابراین این پژوهش با اهدافی از قبیل: شناسایی ساختار، ابزار و فرآیندهای مطلوب کانون هواداران در باشگاه‌های ورزشی منتخب اروپا، شناسایی چالش‌ها و موانع مدیریت هواداران در باشگاه‌های حرفه‌ای ایران، شناسایی ابعاد مختلف مدیریت هواداران ورزشی در ایران، پیمایش نیازهای هواداران باشگاه‌های ورزشی، شناسایی ابعاد بوم کسب و کار کانون‌های هواداری ورزشی و تدوین الگوی کانون هواداران باشگاه‌های فوتبال با تأکید بر 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران، اجرا شد.

همچنین، دکتر رسولی پیشنهادهای گوناگونی را در حوزه‌های: مدیریتی، ساختاری، زیرساختی، بازاریابی، فرهنگی و اجتماعی را ارائه کرد. در ادامه نیز، حاضران در ارتباط با راه‌اندازی کانون‌های هواداری و شیوه‌های مدیریت هواداران، سؤالاتی را مطرح و بحث و بررسی کردند.

 

انتهای خبر/


نظر شما :