رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری:

امروز یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد

تعداد بازدید:۱۹۴۵
رئیس ستاد ملی پژوهش و فناوری در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گفت: با همکاری وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از وزارتخانه‌ها، امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری کشور در سالیان اخیر هستیم.
امروز یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آیین افتتاح «بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» و «دهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل» با حضور وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مدیران آموزش عالی کشور و محققان در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. 

دکتر پیمان صالحی «معاون پژوهشی وزارت علوم» در مراسم افتتاحیه «بیست و سومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار»، «دهمین نمایشگاه ایران‌ساخت» و «چهارمین نمایشگاه تستا» اظهار داشت: سالی که به نام «تولید، اشتغال و دانش‌بنیان» نام دارد، هفته پژوهش و فناوری نیز به نام «پژوهش و فناوری، پیشران تولید و دانش‌بنیان» نام‌گذاری شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: «نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار» و «نمایشگاه ایران ساخت» برای چهارمین سال متوالی، همزمان برگزار می‌شود و امروز یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد.

معاون وزیر علوم تأکید کرد: «نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار» و «نمایشگاه تستا» در فضای هفت هزار متر مربع برپاست و فناوری‌های برتر، براساس شاخص‌های مشخص در انتهای نمایشگاه اعلام می‌شود.

وی در مورد نمایشگاه تستا نیز توضیح داد: سازمان‌های مختلف، نیازهای خود را در تستا معرفی می‌کنند و این نمایشگاه در سالن شماره هفت نمایشگاه بین‌المللی با حضور چهار کشور و وزارتخانه‌ها و شرکت‌های گوناگون برگزار شده است.

به گفته وی برای اولین بار در نمایشگاه، ۲۸ غرفه به بخش انجمن‌های علمی دانشجویی اختصاص یافته است و این انجمن‌ها در یک رقابت کشوری، توانسته است در نمایشگاه حضور یابند.

وی گفت: جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر را روز چهارشنبه (۲۴ آذر) خواهیم داشت که در آن از  فناوران برتر هم تجلیل می‌شود.

صالحی ادامه داد: در «نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار» به موضوعات جدید علمی مانند: متاورس نیز توجه شده است و به مناسبت سال جهانی علوم پایه، یک غرفه نیز به علوم پایه اختصاص یافته است.

 

انتهای خبر/


نظر شما :