طرح «غربالگری تندرستی و پایش سلامت» کارکنان مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، اجرا شد

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۴ کد : ۱۲۹۶ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۴۲
طرح «غربالگری تندرستی و پایش سلامت» تمامی کارکنان مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور، توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در محل این مؤسسه انجام شد.
طرح «غربالگری تندرستی و پایش سلامت» کارکنان مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، اجرا شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، طرح «غربالگری تندرستی و پایش سلامت» تمامی کارکنان (اعضای هیأت علمی و کارمندان) مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با حضور تیمی از متخصصان و کارشناسان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در طی 5 روز و در دو بخش آقایان و بانوان، اجرا شد.

در این طرح، با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته آنالیز ترکیب بدن، به ارزیابی وضعیت بدنی (پاسچر)، میزان وزن بدن (بررسی افزایش و یا کاهش وزن احتمالی)، درصد عضله و چربی (به تفکیک بالاتنه، پایین تنه، دست راست و دست چپ)، آب بدن، املاح ضروری، فشار خون، ضربان قلب و ... در هریک از آزمون دهندگان، پرداخته شد. سایر آزمون‌ها نیز، جهت بررسی وضعیت قلبی عروقی (تست پله کوئینز)، صافی کف پا، بررسی وضعیت اسکلتی، پوکی استخوان، انعطاف‌پذیری بدن و غیره، انجام شد.

در پایان، پس از ارزیابی تمامی شاخص‌های ضروری، کارنامه‌ جداگانه برای هریک از آزمون‌دهندگان، همراه با ذکر جزئیات دقیق صادر شد، نظرات تخصصی مشاوران پژوهشگاه تربیت بدنی (جهت ارتقای وضعیت جسمانی، کنترل وزن و ...) نیز به صورت فردی، ارائه شد.


نظر شما :