کتاب «ملاحظاتی درباره فعالیت بدنی و ورزش در دوران ویروس کرونا» منتشر شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۱ کد : ۹۴۲ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۹۱۸
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب «ملاحظاتی درباره فعالیت بدنی و ورزش در دوران ویروس کرونا» را منتشر کرد.
کتاب «ملاحظاتی درباره فعالیت بدنی و ورزش در دوران ویروس کرونا» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، کتاب «ملاحظاتی درباره فعالیت بدنی و ورزش در دوران ویروس کرونا»، گردآوری و تألیف: دکتر ندا بروشک «عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی»، دکتر طاهره سیفی «دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان» و دکتر سمیرا غلامیان «دکتری بیوشیمی و متابولیسم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد»، با ویراستاری ادبی «سیده مریم فضائلی» از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی چاپ و به بازار کتاب عرضه‌ شده است.

آشنایی با کتاب

در حال حاضر بیماری همه‌گیر کوید ـ 19 مشکلی مهم برای بهداشت عمومی جهان محسوب می‌شود. کوید – 19 به‌ راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و این امر موجب گسترش و شیوع آن می‌گردد. این بیماری تأثیرات مخربی بر جوامع جهان داشته است و منجر به ایجاد محدودیت‌های چشمگیری در تمام بخش‌های جامعه، از جمله ورزش شده است.

در سال‌های 2002 تا 2003، سندروم تنفسی (سارس) در چین پدیدار شد، که با قرنطینه شدید شهرها به‌ طور موفقیت‌آمیزی کنترل گردید. به دلیل ماهیت بسیار مسری کوید ـ 19 و نیازهای اقتصادی و مالی جوامع، تا قبل از کشف نهایی درمان و تولید واکسن به‌ منظور ریشه‌ کردن بیماری، راهبرد کاهش به راهبرد بسته شدن کامل جوامع (قرنطینه شدید) ترجیح داده‌ شده است. در حال حاضر، اطلاعات اپیدمیولوژیک و ایمونولوژیک اندکی درباره کوید - 19 در دسترس است و ممکن است این بیماری به‌طور کامل از بین نرود و به‌طور بالقوه فصلی شود؛ بنابراین انجام دادن اقدامات آموزشی لازم در همه‌گیری کوید ـ 19 به‌ منظور آماده کردن جوامع برای چنین دوره‌ای لازم و ضروری است.

محیط‌های ورزشی یکی از حوزه‌های مهم تأمین اقتصاد کشور محسوب می‌شوند. فایده و نقش ورزش در سلامتی و افزایش سیستم ایمنی، واقعیتی انکارناپذیر است؛ از این رو نگاه دقیق و علمی به این بحران، پیش‌شرط مدیریت این موضوع است و ضرورت انجام مطالعات و تولید اسناد علمی برای ارائه به سازمان‌های تصمیم‌گیرنده، به‌ خوبی حس می‌شود. در همین راستا، متخصصان علوم ورزشی در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، موضوع کرونا و ورزش را بررسی کرده‌اند که این سند علمی، نتیجه همکاری متخصصان در حوزه‌های مختلف علوم ورزشی است.

این کتاب در پنج فصل شامل: فصل اول: آشنایی با ویروس کرونا و راه‌های انتقال آن، فصل دوم: فعالیت و عملکرد ورزشی در دوران کرونا، فصل سوم: مدیریت راهبردی ورزش در زمان شیوع کرونا، فصل چهارم: تأثیر کوید ـ 19 بر صنعت ورزش و فصل پنجم: راه‌های کنترل ویروس کرونا در اماکن ورزشی، تدوین شده است.

این کتاب 134 صفحه (مصور)، در قطع وزیری و به مبلغ 60000 تومان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی (از طریق سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و با مربی) به آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 مراجعه و برای سفارش تلفنی با شماره تلفن 02188747632 و 02188747793 داخلی 200 تماس حاصل نمایند.

قابل توجه است، برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی)، ارسال کتاب‌ها به‌ سراسر کشور، به صورت رایگان، انجام خواهد شد.

برای دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب اینجا را کلیک نمایید.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: ورزش و کرونا بیماری کرونا ویروس کووید 19 ورزش در زمان شیوع کرونا کتاب ورزشی کتاب تربیت بدنی


نظر شما :