دومین دوره مربیگری ورزش سالمندان برگزار می‌شود

تعداد بازدید:۳۶۷۲
«فدراسیون ورزش‌های همگانی ج. ا. ایران»، دوره مربیگری ورزش سالمندان را با همکاری «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» برگزار می‌نماید.
دومین دوره مربیگری ورزش سالمندان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، پس از برگزاری اولین دوره مربیگری ورزش سالمندان، دومین دوره این رویداد، با هدف تربیت نیروهای متخصص برای ورزش سالمندان در بهمن‌ ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دکتر حامد عباسی «عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و رئیس کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی سالمندان کشور» در گفتگو با روابط عمومی پژوهشگاه با بیان اینکه امروزه توجه گسترده‌ای به توسعه فعالیت‌های بدنی و ورزش در سالمندان در سطح دنیا معطوف شده است، اظهار کرد: اهمیت افزایش کیفیت زندگی و پیشگیری از مشکلات و عوارض کم‌تحرکی در سالمندان، در کنار شرایط و بیماری‌های ویژه افزایش سن باعث شده است، تجویز تمرینات ورزشی برای سالمندان نیاز به علم و تخصص ویژه داشته باشد.

وی گفت: این دوره شامل سه روز آموزش آنلاین (6 الی 8 بهمن‌ ماه 1400)، سه روز آموزش حضوری در شهر تهران (13 الی 15 بهمن‌ ماه 1400) و آزمون پایان دوره و 30 ساعت کارورزی خواهد بود.

دکتر عباسی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره، مواردی همچون: تغییرات و نیازمندی‌های ساختاری، فیزیولوژیکی، روانی، شناختی، حرکتی و تغذیه‌ای سالمندی، بیماری‌های شایع سالمندان، ارزیابی و غربالگری پیش از شرکت در فعالیت بدنی سالمندان، ارزیابی و پایش آمادگی جسمانی عمومی و عملکردی سالمندان، ارزیابی روان‌شناختی و شناختی سالمندان، اصول طراحی برنامه تمرینی برای سالمندان، روان‌شناسی مربیگری سالمندان، تغییر رفتار در سالمندی، ملاحظات فعالیت ورزشی برای بیماری‌های سیستم عصبی - عضلانی - اسکلتی، ملاحظات فعالیت ورزشی برای بیماری‌های سیستم قلبی - عروقی و متابولیک، تمرینات عملکردی، تمرینات تعادلی گام‌برداری، تمرینات چند حسی، ادراکی - شناختی، پیلاتس، بادی پرکاشن، بازی و سالمندی، کمک‌های اولیه و آسیب‌های ورزشی سالمندان را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: مشارکت کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی سالمندان فدراسیون ورزش‌های همگانی، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، انجمن علمی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی، حاکی از غنای محتوای علمی و کاربردی این دوره دارد و می‌تواند در زمینه افزایش سطح دانش مربیان و نیروهای متخصص فعال در حوزه ورزش سالمندان بسیار تأثیرگذار باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره به آدرس لینک: register.isfaf.ir (بخش مربیگری) مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با مسئول هماهنگی و ثبت‌نام به شماره 09107782634 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: دوره مربیگری ورزش سالمندان دکتر حامد عباسی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :