با مشارکت ۳۴ دانشگاه بزرگ کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۳۰ استان

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۳ کد : ۸۲۸ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۲۶
آزمون عملی رشته علوم ورزشی با همکاری بیش از ۳۰۰۰ متخصص حوزه علوم ورزشی و حضور ۳۳۰۰۰ داوطلب این رشته برگزار شد
با مشارکت ۳۴ دانشگاه بزرگ کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۳۰ استان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، آزمون عملی رشته علوم ورزشی توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و مشارکت ۳۴ دانشگاه کشور توسط بیش از ۳۰۰۰ متخصص علوم ورزشی از ۳۳۰۰۰ داوطلب رشته علوم ورزشی با حضور ناظران پژوهشگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.
دکتر علی کاشی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه و مدیر اجرایی آزمون در زمینه برگزاری این آزمون اظهار کرد: در دو سال اخیر با توجه به توصیه های مقام عالی وزارت، رهنمودهای ریاست سازمان سنجش و در هماهنگی با ستاد کرونا تلاش کردیم تا در اقصی نقاط کشور اقدام به برگزاری این آزمون نماییم تا داوطلبان متقاضی این رشته محبور به سفرهای بین استانی نباشند. همچنین با افزایش ۲۵۰ درصدی تعداد حوزه های برگزاری، سعی در کاهش تجمع و  رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی داشتیم.
وی افزود: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا نصب بنرهای بهداشتی در سالن‌های ‏برگزاری آزمون، وجود ماسک و مواد ضدعفونی در طول آزمون برای استفاده داوطلبان، استفاده عوامل اجرایی ‏آزمون از ماسک، دستکش، شیلد و...، استقرار پزشک و پرستار در طول زمان برگزاری آزمون و بررسی رعایت مسائل بهداشتی ‏محیط آزمون توسط ناظران، ضدعفونی اماکن، وسایل و افراد، ایجاد تهویه و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، ازجمله مهم‌ترین اقداماتی پیشگیرانه‌ای بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این آزمون توسط دانشگاه‌ها انجام‌شد.

شایان ذکر است: آزمون عملی داوطلبان رشته علوم ورزشی بخشی از آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ است که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 9 و 10 شهریور (ویژه پسران) وپنج شنبه و جمعه مورخ 11و12، شهریورماه (ویژه دختران) و در برخی از حوزه ها 13 شهریور ماه با همکاری اعضای هیات علمی، کارمندان، دانشجویان دانشگاه‌ها و با حضور نمایندگان سازمان سنجش آموزش کشور و پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در ۳۴ دانشگاه بزرگ کشور برگزار شد.

این آزمون به منظور سنجش وضعیت تندرستی و آمادگی جسمانی و حرکتی داوطلبان برای گزینش در رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های کشور انجام می شود و  مراحلی همچون اندازه گیری قد و وزن، معاینه پزشکی و بدنی، ساختار قامتی و آزمون عملی شامل  6 ایستگاه ورزشی  مثل بارفیکس، دریبل فوتبال و بسکتبال، دراز و نشست، چابکی، پرتاب مدیسنبال، دوی 250 متر برای پسران و 150 متر برای دختران از جمله موارد این آزمون است.

 آزمون مذکور، تجلی هماهنگی و همکاری بزرگترین دانشگاه های کشور و پژوهشگاه تربیت بدنی در برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای علمی-ورزشی در کشور می باشد که با مدیریت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد.
 

کلید واژه ها: آزمون عملی رشته علوم ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه های کشور


نظر شما :