حضور دکتر فریبا محمدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی به‌عنوان عضو کمیته پزشکی IPC در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

۰۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۲ کد : ۸۲۱ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۶۱
عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزش به‌عنوان عضو کمیته پزشکی IPC در بازیهای پارالمپیک۲۰۲۰ توکیو حضور دارد
حضور دکتر فریبا محمدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی به‌عنوان عضو کمیته پزشکی IPC در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر فریبا محمدی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی به‌عنوان عضو کمیته پزشکی IPC در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو حضور دارد.

دکتر محمدی در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته پزشکی IPC در بازیهای پارالمپیک اظهار داشت، این کمیته فعالیت‌های مختلفی ازجمله، بررسی معافیت‌های دارویی ورزشکاران، نظارت بر فوریت‌های پزشکی سالن‌های برگزاری مسابقات، نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های تحت پوشش، وضعیت کوید ۱۹ در دهکده و خانواده پارالمپیک، مطالعه آسیب‌های ورزشی رشته‌های حاضر در بازیهای پارالمپیک و آموزش‌های مرتبط با این حوزه را بر عهده دارد.

وی افزود:کمیته بین‌المللی پزشکی بالاترین مرجع سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در حوزه پزشکی  ازجمله تعیین استانداردهای بین‌المللی برای TUE مراقبت‌های پزشکی در رویدادهای بزرگ، ایمنی ورزشکاران، ارزیابی‌های دوره‌ای سلامت ورزشکاران و کادر فنی، آموزش در حوزه پزشکی و پژوهش‌های مرتبط با پیشگیری و درمان آسیب‌های ورزشی می‌باشد.

این کمیته از سال 2004 با تأیید هیئت‌رئیسه کمیته بین‌المللی پارالمپیک تأسیس شد و هم‌اکنون 8 عضو از بهترین متخصصان حوزه پزشکی از کشورهای آمریکا، روسیه، آفریقای جنوبی، کانادا، سوئد، انگلستان، یونان وایران عضو این کمیته هستند که دکتر فریبا محمدی به‌عنوان اولین ایرانی و تنها متخصص حوزه علوم ورزشی از اعضای این کمیته است.

شایان‌ذکر است: آیین افتتاحیه بازیهای پارالمپیک توکیو  روز سه‌شنبه دوم شهریورماه به‌صورت رسمی در توکیو انجام و این مسابقات تا 14 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کاروان ایران در این دوره از بازیها در ۱۰ رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، دوومیدانی، وزنه‌برداری، جودو، تیراندازی، تیرکمان، قایقرانی، تکواندو و دوچرخه‌سواری در پارالمپیک توکیو حضور دارد.

برنامه رقابت‌های نمایندگان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را در اینجا می‌توانید ببینید.
 

کلید واژه ها: بازیهای پارالمپیک کمیته پزشکی IPC پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دکتر فریبا محمدی


نظر شما :