اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی- مهندسی برگزار شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۹ کد : ۸۲ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۹۹
اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی- مهندسی در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کارکرد
اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی- مهندسی  برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، این همایش که در تاریخ 30 و 31 خرداد در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد شامل پنل های ارائه مقالات، ارائه پوستر، کارگاه‌های تخصصی و همچنین پنل معرفی ایده‌های فناورانه(ایده یار) بود.
مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در این همایش درزمینه ارائه سخنرانی کلیدی و برگزاری کارگاه تخصصی و مدیریت پنل ایده یار به‌عنوان همکار علمی مشارکت داشت.
دکتر محمد شریعت زاده معاون فناوری پژوهشگاه به‌عنوان سخنران کلیدی در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به جذابیت‌های صنعت ورزش و روند رو به رشد این صنعت در دنیا، گفت: گردش مالی سالانه صنعت ورزش دنیا در سال 2017 بالغ بر 700 میلیارد دلار، یعنی حدود چهار و نیم درصد از تولید ناخالص ملی کشورهای صنعتی را شامل می‌شود، درحالی‌که این آمار در کشور ما کمتر از نیم درصد است. وی با اشاره به نوپا بودن صنعت ورزش در ایران، گفت: ضریب نفوذ ورزش در خانواده‌ها نسبت به سایر صنایع بیشتر است و این موضوع فرصت مناسبی را برای کارآفرینی ایجاد می‌نماید بااین‌حال عدم تعامل مناسب عناصر مرتبط با موضوع و جزیره‌ای عمل کردن ازجمله مشکلات این حوزه در کشور محسوب می‌شود.
وی همچنین به جذابیت‌های صنعت ورزش و وجود پتانسیل‌های فراوان در این زمینه در کشور برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد و با تأکید بر استقبال پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از ایده‌های جذاب در این حوزه افزود: مرکز نوآوری پژوهشگاه تاکنون از 15 تیم استارت آپی و دانش‌بنیان به‌صورت تخصصی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش حمایت کرده و در آینده‌ای نزدیک شاهد تجاری‌سازی آنها خواهیم بود.
کارگاه آموزشی با عنوان "سنسورها و کاربرد آن در تجهیزات ورزشی" توسط مهندس گوهری مدیرعامل شرکت دانش سالار ایرانیان و یکی از اعضای شورای مرکزنوآوری پژوهشگاه در روز همایش برگزار شد.
همچنین پنل معرفی ایده های فناورانه (ایده یار) که با استقبال چشمگیر و گسترده دانشجویان، مخترعان و اساتید مواجه شد، از دیگر برنامه‌های این همایش بود که توسط تیم ارزیابی مرکزنوآوری پژوهشگاه مورد بررسی قرار گرفت و در پایان به برترین ایده ها جوایزی ارزشمند تعلق گرفت.

 

کلید واژه ها: همایش ملی علوم ورشی پژوهشگاه تربیت بدنی


نظر شما :