رسیدگی جدی به تخلفات پژوهشی برای پیشگیری از سواستفاده افراد سودجو در نشریات حوزه علوم ورزشی کشور

۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۱ کد : ۸۱۸ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۰۲
باتوجه به برررسی های چند ماهه کمیته تخلفات پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی یکی از بیشترین مشکلات و تخلفات شکل گرفته در این حوزه، ارسال مقاله توسط افراد سودجو به سفارش دانشجویان بوده است
رسیدگی جدی به تخلفات پژوهشی برای پیشگیری از سواستفاده افراد سودجو در نشریات حوزه علوم ورزشی کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، بر اساس گزارشات ارائه شده توسط دبیر کمیته تخلفات پژوهشی پژوهشگاه، برخی افراد سودجو در قبال اخذ وجه از دانشجویان، اقدام به بارگزاری (سابمیت) مقاله ایشان در نشریات کشور نموده و با وعده های کذب مبنی بر پذیرش مقاله آنان، پولهای هنگفتی از دانشجویان دریافت کرده اند. 

با بررسی های به عمل آمده در مورد چند نفر از این افراد سودجو مشخص شد، این افراد حداکثر در 25 درصد موارد موفق به اخذ پذیرش از این مقالات شده و عده زیادی از دانشجویان رشته علوم ورزشی قربانی ادعاهای کذب و واهی این افراد شده اند. 

بر همین اساس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اقدام به هماهنگی با سایر نشریات کشور و تبادل اسامی این افراد و تکمیل پرونده آنها نموده و موضوع ضمن بررسی در کمیته تخلفات پژوهشی، از طریق مجاری قانونی و قضایی در حال پیگیری می باشد.

نکته بسیار مهم در این خصوص این است که برخی اساتید و دانشجویان حوزه علوم ورزشی به دلیل مشغله و ... اقدام به همکاری با این افراد نموده و مقالات خود را از طریق این افراد سودجو برای نشریات مختلف ارسال می نمایند که این اقدام خلاف قوانین و مقررات و تخلف پژوهشی محسوب شده و نشریات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در هر مرحله از فرایند بررسی، پذیرش و یا چاپ مقاله، با این موارد برخورد جدی نموده و ضمن خارج نمودن مقاله از فرایند، با دانشگاه های نویسنده مسئول و همکاران مقاله مکاتبه و موضوع را به اطلاع مراجع مربوطه خواهد رساند.
 

کلید واژه ها: رسیدگی تخلفات پژوهشی نشریات حوزه علوم ورزشی


نظر شما :