بررسی روایی و پایایی سیستم آنالیز حرکت APEX در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۷۸۸ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۰۸
بررسی روایی و پایایی سیستم آنالیز حرکت APEX توسط شرکت بنیان صنعت نوین در آزمایشگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در حال اجرا می‌باشد.
بررسی روایی و پایایی سیستم آنالیز حرکت APEX در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، با توجه به اهمیت آنالیز حرکت ورزشکاران جهت طراحی تمرین، یافتن نقاط ضعف و پیشگیری از حرکات آسیب‌زا و توجه به مزایا و معایب ابزارهای متداول تحلیل و آنالیز حرکات ورزشی، بررسی روایی و پایایی سیستم آنالیز حرکت APEX که توسط شرکت بنیان صنعت نوین، یکی از استارت آپ های ورزشی پژوهشگاه طراحی و تولیده شده است در آزمایشگاه این پژوهشگاه در حال اجرا می‌باشد.

در این پروژه بخش‌های مختلفی از سیستم APEX نظیر مدل کینماتیک معکوس (محاسبه زوایای مفصلی) الگوریتم‌های:

Heel contact- 
 Toe off detection-
 CMJ analysis -


 بررسی و مقایسه می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، در این پروژه از ۱۰ دوربین پرسرعت کمپانی  motion analysis  و ۲ صفحه نیرو کمپانی  AMTI استفاده می‌شود. نتایج این بررسی‌ها متعاقباً توسط این شرکت و پژوهشگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.  

شایان ذکراست : این دستگاه که برای اولین بار در داخل کشور طراحی و تولید شده است، در حوزه بیومکانیک، توانبخشی و ورزش حرفه ای دارای کاربردهای بسیار زیادی است. تحلیل و اندازه گیری حرکت و زوایای مفاصل انسان می تواند در حوزه سالمندان، بیماران و فیزیوتراپی و همین¬طور در ورزش حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

ارتباط با شرکت بنیان صنعت نوین:


www.bsnlab.ir
www.bsnlab.com
 

کلید واژه ها: روایی و پایایی سیستم آنالیز حرکت پژوهشگاه تربیت بدنی شرکت بنیان صنعت نوین


نظر شما :