بازدید معاون علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۴ کد : ۷۷۸ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۵۳
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به‌اتفاق تنی چند از معاونان ضمن دیدار با رئیس پژوهشگاه از محصولات و خدمات استارت‌آپ‌های ورزشی مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی بازدید کرد
بازدید معاون علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظهر امروز یکشنبه 23 خردادماه با حضور در محل پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، ضمن دیدار و گفتگو با اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه، از محصولات و خدمات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان موردحمایت مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه،بازدید کردند.
در این رویداد، دکتر سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری»، دکتر علی شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه»، دکتر اسماعیل قادری‌فر «رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت»، دکتر مریم ملونی «مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت»، دکتر محمد شریعت زاده «معاون فناوری پژوهشگاه»، دکتر علی کاشی «معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه»، مدیران و اعضای تیم‌های استارت‌آپی پژوهشگاه به همراه اصحاب رسانه، حضور داشتند.

در ابتدا، دکتر ستاری و هیأت همراه از نمایشگاه محصولات و خدمات تیم‌های استارت‌‌آپی تعدادی از شرکت‌های موردحمایت مرکز نوآوری پژوهشگاه ازجمله «دستگاه توپ انداز فوتبال»، «دستگاه شبیه‌ساز تمرین در ارتفاع»، «سیستم آنالیز حرکت بدون نیاز به دوربین»، «دستگاه اسکن کف پا»، «دستگاه تقویت عضلات مچ پا»، «سامانه با مربی»، «کانون علمی بازی و ورزش کودکان»، «کفپوش ورزشی هوشمند» و «پرچم ویبره کمک‌داوران» بازدید کردند و از نزدیک با برخی از محصولات خدمات فناورانه تعدادی از شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری‌های ورزشی پژوهشگاه آشنا شدند.

سپس هریک از مدیران استارت آپ های  پژوهشگاه، گزارش خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده در راستای تولید، ورود به بازارهای هدف، تجاری‌سازی و فروش محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.

در حاشیه این بازدید، دکتر ستاری و دکتر شریف نژاد، پاسخ‌گوی سؤالات مطرح‌شده از سوی جمعی از خبرنگاران شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و خبرگزاری‌ها بودند. و در ادامه نیز، حاضران از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه، بازدید کردند.

همچنین نشست مشترک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همراهان ایشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درسالن کنفرانس پژوهشگاه، با رئیس و معاونان پژوهشگاه برگزار شد.

 در این جلسه، دکتر شریف نژاد «رئیس پژوهشگاه»، گزارش کاملی از اقدامات و دستاوردهای مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه از زمان تأسیس آن تا سال جاری را ارائه کرد. همچنین درخواست‌هایی توسط اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه جهت توسعه اکوسیستم استارت‌آپی و دانش‌بنیان پژوهشگاه مطرح شد که با قول مساعد دکتر ستاری، به‌زودی مرکز نوآوری پژوهشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری برخوردار خواهد شد.

دکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است اظهار کرد:  در تلاشیم با حمایت از تیم‌های استارتاپی، نوآوری‌ها در صنعت ورزش را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: این مرکز فضایی برای ورود نوآوری و فناوری به عرصه ورزشی کشور بوده و این نوآوری‌ها می‌تواند تحول بزرگی در حوزه ورزشی ایجاد کند.

شایان‌ذکر است، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مطابق باسیاست‌های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت و کمک به استقرار نظام دانش‌بنیان و حمایت از کارآفرینی و رونق تولید و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در حوزه علوم ورزشی، اولین مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی ایران را در سال 1396 راه‌اندازی نمود و در حال حاضر کلیه فعالیت‌های مدیریت فناوری و تجاری‌سازی پژوهشگاه (تحت نظارت معاونت فناوری پژوهشگاه) در قالب این مرکز ساماندهی و اجرایی می‌گردد. همچنین، مرکز نوآوری پژوهشگاه، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین و تنها مرکز تخصصی در حوزه فناوری‌های ورزشی کشور است و حامی و تسهیل‌گر راه‌اندازی و پرورش کسب‌وکارهای نوپا، استارت و شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف حمایت از افراد خلاق و نوآور می‌باشد.
 

کلید واژه ها: بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی


نظر شما :