نشست هم‌اندیشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و مسئولان حوزه علوم ورزشی دانشگاه‌های بزرگ کشوربرگزار شد

۰۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۸ کد : ۴۶۴ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۷۶
به‌منظور تبادل امکانات و ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و مشاوره‌ای در حوزه تربیت‌بدنی نشست هم‌اندیشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و مسئولان حوزه علوم ورزشی دانشگاه‌های بزرگ کشور انجام شد
نشست هم‌اندیشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و مسئولان حوزه علوم ورزشی دانشگاه‌های بزرگ کشوربرگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، نشست هم‌اندیشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی با مسولین حوزه علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی و فرهنگیان به میزبانی پژوهشگاه برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر علی شریف‌نژاد «رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی» به همراه اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان و مسئولین حوزه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی هریک از دانشگاه‌های مذکور، به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی، پژوهشی و اجرایی مشترک میان تمامی نهادهای آموزشی کشور انجام شد.

در ابتدای این جلسه، دکترعلی شریف‌نژاد رئیس پژوهشگاه، ضمن خوش آمد گویی به حاضران و ابراز خرسندی از برگزاری نشست هم‌اندیشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و مسئولان دانشگاه‌های بزرگ کشور،  گزارشی کامل و مفصلی از فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت فناوری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع درسال‌های اخیر و اهم اقدامات صورت گرفته در سال‌ گذشته و برنامه‌های سال جاری پژوهشگاه را ارائه داد.

در ادامه، حاضران در این نشست در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی جدید با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و دانشگاه‌های مختلف به صورت مشترک ، فراهم سازی زمینه‌های جذب دانشجویان فرصت مطالعاتی از دانشگاه‎های آزاد اسلامی و پیام نور، برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی، با همکاری مشترک پژوهشگاه تربیت‌بدنی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی،برگزاری دوره‌های تا مقطع کارشناسی و کاردانی و پودمانی به صورت مشترک برای توسعه مهارت‌ها و تخصص‌ها و حرفه‌آموزی فارغ‌التحصیلان رشته علوم ورزشی بحث و تبادل نطر کردند.

 از دیگر مواردی که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و در ارتباط با آنها تصمیم‌گیری و برنامه‎ریزی شد، می‌توان به موضوعات ذیل اشاره کرد: 

با توجه به فعالیت بخشی از استارت‌آپ‌های مورد حمایت پژوهشگاه تربیت‌بدنی در زمینه تولید تجهیزات ورزشی، کفپوش‌ها و تجهیزات سالن‌های ورزشی، مقرر شد در زمینه تجهیز سالن‌های ورزشی دانشگاه های حاضر در این نشست، همکاری‌های گسترده‌تری را با پژوهشگاه ایجاد کنند.

همچنین به منظور تربیت نیروی انسانی و مهارت‌آموزی معلمان دانشگاه فرهنگیان، مقرر شد پژوهشگاه تربیت‌بدنی جهت تولید محتوای علمی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و آموزش‌های ضمن خدمت با دانشگاه فرهنگیان همکاری داشته باشد تا به موضوع سلامت دانش‌آموزان سراسر کشور، به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا، توجه بیشتری شود.

همچنین در این نشست دانشگاه‌های پیام نور و آزاد اسلامی خواستار برگزاری دوره‌های پسادکترا برای هیات علمی خود  با پژوهشگاه علوم ورزشی شدند.

پس از پایان این جلسه، حاضران از آزمایشگاه های تخصصی پژوهشگاه تربیت‌بدنی بازدید کردند و نمایندگان دانشگاه‌های حاضر در این نشست اعلام امادگی کردند تا متخصصان و کارشناسان پژوهشگاه جهت انجام تست‌های پایش سلامت و تندرستی ستاد مرکزی هریک از دانشگاه‌ها، اقدامات مربوطه را انجام دهند. همچنین در صورت تمایل دانشگاه‌ها، به عنوان یک فعالیت ملی و گسترده‌تر جهت اجرای این نوع برنامه‌ها برای توسعه سلامت کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است، بر اساس تصیم‌گیری‌های صورت گرفته، مقرر شد که این نشست‌های هم‌اندیشی مشترک در فواصل زمانی هرچند ماه یک بار، به منظور بحث و تبادل نظر و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی در توسعه فعالیت بدنی و ورزش برای دانشجویان و اقشار مختلف جامعه، به ویژه در شرایط کنونی بحران کرونا، برگزار شود.
 

کلید واژه ها: نشست هم‌اندیشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی و فرهنگیان


نظر شما :