بخش اول دوره آنلاین دانش‌افزایی آشنایی با قوانین و مقررات دانشگاهی برگزار شد

۰۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۷ کد : ۳۷۸ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۱۵
بخش اول وبینار «دانش‌افزایی آشنایی با قوانین و مقررات دانشگاهی» توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز دوشنبه ۲ تیرماه برگزار شد.
بخش اول دوره آنلاین دانش‌افزایی آشنایی با قوانین و مقررات دانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، این وبینار با موضوع تخصصی بررسی آئین‌نامه‌ استخدامی اعضای هیأت علمی و با حضور دکتر علی شریف‌نژاد «سرپرست پژوهشگاه تربیت‌بدنی»، دکتر سعید رضایی «معاون مرکز هیأت‌های امناء و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم»، دکتر فریبا محمدی «معاون فرهنگی و اجتماعی» و تنی چند از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در سالن کنفرانس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و مشارکت غیرحضوری و آنلاین جمعی  از روسا، معاونان، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.
در ابتدای دوره، دکتر شریف نژاد ضمن قدردانی از حضور دکتر رضایی به‌عنوان مدرس دوره گفت: یکی از مسائلی که در پژوهشگاه تربیت‌بدنی هدف‌گذاری و برنامه ریزی شده است، بحث توانمند‌سازی‌ منابع انسانی، تبادل و تجارب دانش میان آنهاست.
سرپرست پژوهشگاه بابیان اینکه این دوره با توجه به اهمیت موضوع آموزش نیروی انسانی، باهدف آموزش و آشنایی بیشتر اعضای هیأت علمی در ارتباط با قوانین و مقررات دانشگاهی برگزارشده است افزود، اخیراً دوره‌ دیگری نیز ویژه اعضای هیأت علمی و با موضوع اخلاق در پژوهش‌های علوم ورزشی برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد.
در ادامه، دکتر رضایی ضمن تشریح اهداف تدوین آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، سرفصل های آن را که شامل، "تعاریف و اختصارات"، " ورود به خدمت و استخدام"، "انتصاب و تبدیل وضعیت"، "حقوق و تکالیف"، "توانمندسازی"، "نظام پرداخت حقوق و مزایا"، "مأموریت و انتقال"، "مرخصی‌ها، بیمه و امور رفاهی"، "پایان خدمت" و همچنین "سایر مقررات"، بود، ارائه کرد.
همچنین دکتر رضایی درزمینهٔ دستورالعمل‌های "خدمت اعضا به شیوه نیمه‌حضوری"، "فوق‌العاده سختی شرایط محیط کار اعضای هیأت علمی"، "اجرایی قانون حمایت قضایی از اعضای هیأت علمی"، "پرداخت کمک‌های رفاهی"، "نحوه انتخاب، استاد ممتاز" و "به‌کارگیری عضو وابسته" مطالب ارزشمندی را بیان کرد. در پایان به کلیه سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
شایان‌ذکر است، این دوره در قالب طرح ضیافت اندیشه استادان و مختص اعضای هیأت علمی سراسر کشور است که بخش دوم آن نیز با موضوع آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی پژوهشی و با تدریس مهندس علیرضا حیدری «رئیس گروه هیئت‌های ممیزه مرکزی و کمیسیون‌های تخصصی وزارت علوم» در تاریخ 9 تیرماه به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

 

کلید واژه ها: وبینار قوانین و مقررات دانشگاهی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


نظر شما :