کتاب طراحی برنامه‌های تمرینی برای افزایش وزن در افراد لاغر منتشر شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۸ کد : ۳۳۵ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۴۰
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب طراحی برنامه‌های تمرینی برای افزایش وزن در افراد لاغر را منتشر کرد
کتاب طراحی برنامه‌های تمرینی برای افزایش وزن در افراد لاغر منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی،" کتاب طراحی برنامه‌های تمرینی برای افزایش وزن در افراد لاغر" تألیف: دکتر محمود نیک‌سرشت، دکتر عبدالحسین طاهری کلانی، دکتر امین عیسی نژاد و مهدی نیک‌سرشت از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.


آشنایی با کتاب
وزن بدن یکی از شاخص‌های مرتبط با سلامتی است و اندازه مطلوب آن نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی و افزایش طول عمر دارد. وزن نرمال در افزایش کیفیت زندگی، افزایش تندرستی و پیشگیری از بیماری‌ها نقش دارد. به علت شیوع گسترده چاقی در سرتاسر دنیا و خطرات ناشی از آن، تمرکز بیشتر پژوهشگران بر کنترل وزن بوده است. درحالی‌که توجه کافی برای افزایش وزن در افراد دارای کمبود وزن نشده است. از سوی دیگر، بیشتر متخصصان جهت رفع کمبود وزن بر تجویز دارویی - تغذیه‌ای تمرکز کرده‌اند و تجویز ورزشی کمتر موردتوجه قرارگرفته است. با توجه به نگرانی افراد دارای کمبود وزن، ارائه مداخله‌های تغذیه‌ای، ورزشی و رفتار مناسب جهت کسب وزن نرمال، ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین، تمرکز اصلی این کتاب بر یک برنامه جامع )شامل تمرین ورزشی، تغذیه و رفتار مناسب) جهت افزایش وزن در افراد دارای کمبود وزن می‌باشد. کتاب حاضر، به زبان دانشگاهی - آموزشی نگارش شده است. به‌عبارت‌دیگر، اطلاعات این کتاب بر اساس آخرین داده‌های پژوهشی تحریر شده و به زبان ساده و قابل‌فهم برای عموم مردم توضیح داده‌شده است.


شایان ذکر است کتاب مذکور از سوی مؤسسه خانه کتاب به عنوان یکی از آثار برتر بهمن ماه سال 1398 در گروه کتب تربیت‌بدنی،از انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به عنوان آثار برتر شناخته شد.


این کتاب در قطع: وزیری (178 صفحه) و به قیمت: 38000 تومان آماده ارائه به دوست داران کتاب است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دانلود صفحات ابتدایی کتاب اینجا کلیک نموده و برای خرید کتاب مذکور با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نمایند.
همچنین  برای خرید اینترنتی کتب مورد نظر اینجا کلیک نمایند.

 

کلید واژه ها: طراحی برنامه‌های تمرینی برای افزایش وزن در افراد لاغر


نظر شما :