اعلام زمان ثبت‌نام و علاقه‌مندی جهت شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (آزمون سراسری سال ۱۴۰۳)

۱۸ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۰۴ کد : ۲۳۲۶ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها زیر نویس
تعداد بازدید:۷۳۳۳
هریک از داوطلبان در صورت تمایل به انتخاب رشته علوم ورزشی می‌بایست جهت اعلام علاقه‌مندی و ثبت‌نام در آزمون عملی رشته علوم ورزشی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ به سایت «سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور» مراجعه نمایند.
اعلام زمان ثبت‌نام و علاقه‌مندی جهت شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (آزمون سراسری سال ۱۴۰۳)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، داوطلبان هریک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت تمایل به انتخاب رشته علوم ورزشی می‌بایست جهت اعلام علاقه‌مندی و ثبت‌نام در آزمون عملی رشته علوم ورزشی از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۳ به سایت «سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور» به آدرس لینک زیر مراجعه و نسبت به انتخاب مورد مربوطه و پرداخت آنلاین هزینه شرکت در آزمون عملی، اقدام نمایند.

https://epay.sanjesh.org/payment/

لازم به ذکر است، داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی (مبلغ ۳,۰۴۰,۰۰۰ تومان) در بازه زمانی اعلام شده و اعلام علاقه‌مندی به این رشته اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در یکی از آزمون‌های سراسری نوبت اول و یا دوم و یا هر دو نوبت سال ۱۴۰۳ حاضر باشند.

نکات مهم و قابل توجه:

نمره‌ کل آزمون اختصاصی حداکثر برای دو سال برای همان گروه آزمایشی معتبر است. برای رشته علوم ورزشی، آزمون عملی به عنوان یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ در نمره‌ کل آزمون اختصاصی، لحاظ می‌شود و این نمره‌ کل آزمون اختصاصی با احتساب آزمون عملی، دو سال اعتبار دارد. بر این اساس پذیرش دانشجو در رشته‌ علوم ورزشی در سال ۱۴۰۳ از میان داوطلبان ذیل انجام می‌شود:

  1. داوطلبانی که حداقل در یکی از نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در جلسه آزمون گروه مربوطه حضور یافته و در آزمون عملی رشته علوم ورزشی در سال ۱۴۰۳ شرکت نمایند. برای این داوطلبان «نمره‌ کل آزمون اختصاصی با احتساب نمره آزمون عملی سال ۱۴۰۳» محاسبه می‌شود.
  2. داوطلبانی که حداقل در یکی از نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در جلسه آزمون گروه مربوطه حضور یافته و در آزمون عملی رشته علوم ورزشی در سال ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند. برای این داوطلبان «نمره‌ کل آزمون اختصاصی با احتساب نمره آزمون عملی سال ۱۴۰۲» محاسبه شده است.

توجه: آزمون عملی رشته علوم ورزشی در هر سال برای اعمال در نمره‌ کل آزمون اختصاصی در همان سال لحاظ می‌شود.

تذکر مهم ۱: برای داوطلبانی که در هر دو سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در آزمون سراسری گروه آزمایشی مربوطه حاضر شده و در هر دو آزمون عملی رشته علوم ورزشی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده‌ و نمره آزمون عملی دارند، برای محاسبه نمره‌ کل نهایی، بین دو «نمره‌ کل آزمون اختصاصی با احتساب آزمون عملی سال ۱۴۰۳» و  «نمره‌ کل آزمون اختصاصی با احتساب آزمون عملی سال ۱۴۰۲»، بیشترین نمره، به عنوان نمره‌ کل آزمون اختصاصی با نمره‌ کل سابقه تحصیلی ترکیب می‌شود.

تذکر مهم ۲: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرآیند پذیرش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان که از طریق آزمون اختصاصی دانشجو - معلم انجام می‌شود، به صورت مستقل از آزمون سراسری است، امور مربوط به آزمون عملی در رشته‌های آموزش تربیت‌بدنی به صورت مستقل و جدا از آزمون سراسری و در ارزیابی شایستگی معلمی، توسط وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

بر این اساس اگر فردی هم متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم و هم آزمون سراسری بوده است و برای شرکت در آزمون عملی رشته‌ آموزش تربیت‌بدنی (در مرحله پذیرش دانشجو ـ معلم در دانشگاه فرهنگیان) ثبت‌نام نموده، در صورتی که علاقه‌مند به پذیرش در رشته علوم ورزشی در آزمون سراسری برای پذیرش در سایر دانشگاه‌ها است، می‌بایست علاوه بر ثبت‌نام و شرکت در ارزیابی شایستگی معلمی، مختص رشته‌ آموزش تربیت‌بدنی (شرکت در آزمون‌ عملی دانشگاه فرهنگیان)، نسبت به ثبت‌نام و اعلام علاقه‌مندی جهت شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی نیز اقدام نماید.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: آزمون عملی علوم ورزشی آزمون عملی آزمون عملی کنکور آزمون عملی تربیت بدنی کنکور علوم ورزشی آزمون عملی 1403 کنکور سراسری 1403


نظر شما :