از سوی مسئول کارگروه المپیاد ورزش‌های فناورانه؛

جزئیات مسابقات بخش فناوری و نوآوری المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۴ کد : ۲۲۲۷ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۷۷
مسئول کارگروه مسابقات بخش فناوری و نوآوری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی، جزئیات مسابقات بخش فناوری و نوآوری المپیاد ورزش‌های فناورانه را اعلام کرد.
جزئیات مسابقات بخش فناوری و نوآوری المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مهندس امین هوش افزا مدیرفناوری و تجاری سازی پژوهشگاه تربیت بدنی  و مسئول کارگروه مسابقات بخش فناوری و نوآوری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در خصوص جزئیات این بخش از المپیاد گفت: بازی‌های فناورانه دانشجویی در سه بخش ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال و بخش فناوری و  نوآوری در ورزش برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخش فناوری و نوآوری در ورزش شامل 4 عنوان مسابقه: 1- تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی، ۲_طراحی اپلیکیشن‌های ورزشی، 3- طراحی  صنعتی محصول ورزشی، 4_طراحی  الکترونیکی ابزار ورزشی»  است.

مسئول کارگروه المپیاد ورزش‌های فناورانه تصریح کرد: کلیه دانشجویان  فنی مهندسی، تربیت بدنی، علوم پایه و هنر بسته به  تخصصی که دارند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مهندس هوش‌افزا ادامه داد: مسابقه اول با عنوان "تحلیل بیو مکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی" می باشد که عمدتا دانشجویان تربیت بدنی، مهندسی پزشکی، ریاضیات و فیزیک در آن شرکت می‌کنند اما محدودیتی وجود ندارد و تمام دانشجویان از کلیه رشته‌ها می‌توانند در این مسابقات حضور داشته باشند.

مدیرفناوری و تجاری سازی پژوهشگاه تربیت بدنی با اشاره به اینکه مسابقه تحلیل بیو مکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی، طی دو روز انجام می‌شود، افزود: در روز اول  مسابقات مربوط به بخش تحلیل بیومکانیکی انجام می‌شود که بر اساس آن  فیلمی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و شرکت کنندگان باید طبق آن فیلم به تحلیل‌های سینماتیکی یعنی محاسبه جابجایی، سرعت و شتاب و تحلیل کینتیکی یعنی محاسبه  نیرو و گشتاور توسط نرم افزارهای مهندسی یا محاسبات بپردازند.

وی ادامه داد: در روز دوم این مسابقه، بخش آسیب شناسی حرکات ورزشی برگزار خواهد شد که بر اساس آن نمودارهای گیت ورزشکاران و یا اطلاعات سینماتیک یک فعالیت ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد و شرکت کنندگان باید با استفاده از تحلیل بردارها و یا نرم افزارهای مهندسی به تحلیل آسیب ورزشی و میزان آن بپردازند.

مهندس هوش افزا در خصوص نحوه برگزاری مسابقه طراحی اپلیکیشن ورزشی به عنوان مسابقه دوم گفت: در این مسابقه دانشجویانی که تا کنون در زمینه اپلیکیشن‌های ورزشی در سه حوزه« ورزش، تندرستی و سلامت» فعالیت‌هایی انجام داده‌اند، در مرحله اول رزومه خود را از طریق سامانه ستاو به کمیته برگزاری این مسابقه ارسال می‌کنند پس از ان در مرحله دوم پس از داوری انجام شده توسط کمیته فنی، موضوعی اعلام می‌شود و شرکت کنندگان بر اساس یک بازه زمانی مشخص به طراحی اپلیکیشن و معرفی حضوری آن می‌پردازند.

مسئول کارگروه المپیاد ورزش‌های فناورانه با بیان اینکه مسابقه سوم طراحی صنعتی ورزشی است؛ اظهار کرد: بر اساس این مسابقه  تمام دانشجویان باید با مباحث طراحی صنعتی، ارگونومی، گرافیک و طراحی مکانیزم آشنایی داشته باشند تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. مرحله اول این مسابقات با موضوع باز است و شرکت کنندگان به ارسال رزومه خود می‌‍پردازند که پس از انجام داوری، تیم‌های واجد شرایط وارد مرحله دوم می‌شوند و با اعلام یک موضوع مشخص در خصوص یک محصول ورزشی از سوی کمیته فنی به طراحی صنعتی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسابقات بخش فناوری و نوآوری مسابقه طراحی الکترونیکی ابزار ورزشی است؛ خاطر نشان ساخت: برای شرکت در این مسابقه دانشجویان عمدتا باید با مفاهیم طراحی انالوگ و دیجیتال و شبیه سازی مدارهای الکترونیک آشنایی داشته باشند و به  کمک نرم‌افزارهای مهندسی بتوانند طراحی الکترونیکی یک ابزار ورزشی را انجام دهند.

مهندس هوش افزا بیان کرد: این مسابقه نیز در دو مرحله انجام می‌‍شود که مرحله اول با موضوع آزاد است و دانشجویان می توانند با ارسال رزومه خود در آن شرکت کنند و در مرحله دوم با موضوعی که توسط  کمیته فنی مشخص می‌شود به صورت حضوری طرح‌های خود را ارائه کنند.

شایان ذکر است شیوه‌نامه‌های مربوط به هرعنوان مسابقه با جزئیات بیشتر در دسترس بوده که از طریق سایت ستاو قابل دانلود می‌باشد.
 

انتهای خبر/


نظر شما :