به صورت تئوری و عملی

برگزاری سومین دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۵۴ کد : ۱۹۲۵ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۵۸
دوره آموزشی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن توسط «پژوهشگاه تربیت‌‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و با همکاری هسته فناوری بیومکانیک ورزشی در شهریور سال جاری برگزار می‌شود.
برگزاری سومین دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، «دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن»، به‌ منظور آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم ورزشی، طب فیزیکی، توان‌بخشی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مهندسی پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط با مباحث کلیدی در حوزه آنالیز پاسچر در تاریخ 8 و 9 شهریور ماه 1402 به‌ صورت حضوری برگزار خواهد شد.

تدریس این دوره برعهده دکتر علی شریف‌نژاد «عضو هیأت علمی پژوهشگاه و مدیرعامل هسته فناوری بیومکانیک ورزشی»، دکتر زهرا کریلی و دکتر هانیه زهتاب اصغری «مدرس دانشگاه و معاونان پژوهشی و آموزشی هسته فناوری بیومکانیک ورزشی» می‌باشد که سرفصل‌‌ها و مباحث ذیل توسط مدرسان فوق (به صورت تئوری و عملی) ارائه خواهد شد.

سرفصل‌های دوره

  • اصول و مبانی ساختار قامتی (اندام فوقانی و اندام تحتانی)
  • اصول و مبانی راه رفتن نرمال و پاتولوژیک (چرخه راه رفتن، عملکرد مفاصل و عضلات، اختلالات حرکتی هایپوکینتیک، علائم و نشانه‌های اختلالات حرکتی)
  • آشنایی و کار عملی با نرم‌افزارهای آنالیز حرکت (Skill Spector, Kinovea) 
  • آشنایی با مارکرگذاری (اندام تحتانی: مچ پا، زانو، ران و لگن) و کالیبراسیون سیستم (کالیبراسیون پاسچر، کالیبراسیون دوبعدی)
  • آشنایی و کار عملی با تحلیل دیتا و کینماتیک راه رفتن نرمال (آشنایی با ویژگی و قابلیت‌های نرم‌افزار، آماده‌سازی سیستم، نحوه کار با نرم‌افزار، آنالیز داده‌ها، خروجی داده‌ها)
  • آشنایی با تست‌های مختلف ارزیابی عملکردی و بالینی پاسچر و راه رفتن نرمال و پاتولوژیک (تست 10 متری، تست‌ TUG و تکلیف دوگانه، آزمون MVT6، آزمون MVT2، شاخص راه رفتن پویا (DGI))

همچنین، آشنایی با آناتومی بالینی و عملکردی، حرکت‌شناسی، بیومکانیک ورزشی و آشنایی با کامپیوتر و نرم‌افزار مایکروسافت آفیس از پیش‌نیازهای علمی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌ می‌باشد.

هزینه شرکت در این دوره 1،500،000 تومان می‌باشد و کلیه دانشجویان می‌توانند از تخفیف 10 درصدی بهره‌مند شوند. با توجه به محدود بودن ظرفیت، الویت با افرادی است که زودتر اقدام به ثبت‌نام نمایند.

لینک ثبت‌نام (بدون تخفیف):
https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/form/123
لینک ثبت‌نام (با تخفیف):
https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/form/124

شایان‌ ذکر است، در پایان دوره، به‌ تمامی شرکت‌کنندگان، گواهی معتبر توسط «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت عتف» اعطا خواهد شد. همچنین از فراگیران، آزمون عملی و تئوری گرفته می‌شود و افرادی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب لازم شوند، گواهی عضویت در هسته فناوری بیومکانیک دریافت خواهند کرد و در صورت مشارکت فعال در پروژه‌های پژوهشی، به آنها گواهی کمک محقق اعطا خواهد شد. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02166955762 و 02166955893 داخلی 105 تماس حاصل نمایند.
 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن بیومکانیک ورزشی هسته فناوری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :