انتشار کتاب شناسایی نشانگان‌های آناتومیکی

۰۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۰۶ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۳۲
کتاب شناسایی نشانگان‌های آناتومیکی در قطع وزیری و ۲۱۲ صفحه، به تازگی توسط انتشارات «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، روانه بازار کتاب شد.
انتشار کتاب شناسایی نشانگان‌های آناتومیکی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب شناسایی نشانگان‌های آناتومیکی، تألیف: پائولا ج. مکسول و ترجمه دکتر اسماعیل مظفری‌پور «دکتری حرکات اصلاحی دانشگاه تهران»، دکتر محمد بیات ترک «استادیار دانشگاه هرمزگان» و دکتر فرشته افتخاری «استادیار دانشگاه شیراز» با قیمت 160,000 تومان، از سوی انتشارات پژوهشگاه، به تازگی منتشر و به دوست‌داران کتب ورزشی عرضه شده است.

آشنایی با کتاب

علی‌رغم اینکه دانشجویان گرایش‌های گوناگون رشته علوم ورزشی و سایر رشته‌های مرتبط، واحدهای متعددی برای دروس آناتومی، حرکت‌شناسی و ... را به صورت نظری می‌گذرانند اما توانایی‌های عملی آنها متناسب با آموخته‌های نظری‌شان گسترش نیافته و آشنایی و مهارت کافی برای شناسایی نقاط آناتومیکی را به صورت عملیاتی نداشته و معمولا در اندازه‌گیری‌های مربوط به آن دچار مشکل می‌شوند. از این رو برای حل این مسئله و تهیه منبعی کاربردی و عملیاتی، نسبت به ترجمه و انتشار این کتاب اقدام شد. در این اثر، تلاش شده است تا با زبانی ساده، نحوه پیدا کردن انواع نقاط آناتومیکی بدن، شرح و آموزش داده شود تا خواننده کتاب بتواند مهارت لازم برای شناسایی نقاط آناتومیکی را کسب نماید. همچنین، با وجود تعدد ترجمه و معادل‌ها برای اسامی عضلات، استخوان‌ها، لیگامنت‌ها و غیره در متون فارسی، مترجمان سعی نموده‌اند، رایج‌ترین اصطلاحات موجود برای هریک از این نقاط را در ترجمه محتوای این کتاب به کار ببرند.

این کتاب برای تمامی دانشجویان، مربیان و کلیه افراد فعال در حوزه‌های علوم ورزشی و حرکتی، سلامتی و توان‌بخشی جهت توانمندی در ارزیابی‌ها و معاینات کلینیکی از قبیل ارزیابی‌های پاسچرال، اجرای تست‌های اندازه‌گیری طول و قدرت عضلات و ... مناسب می‌باشد. همچنین جهت اجرای اندازه‌گیری‌های آزمایشگاهی از قبیل: ثبت فعالیت عضلات با دستگاه الکترومایوگرافی و یا فاکتورهای بایومکانیکی با استفاده از دستگاه‌های صفحه نیرو و آنالیز حرکت و اندازه‌گیری‌های آنتروپومتریکی، به ویژه برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گرایش‌های حرکات اصلاحی، آسیب‌شناسی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و فیزیولوژی ورزشی کمک‌کننده و کاربردی خواهد بود.

قابل توجه است، این کتاب دارای 6 فصل، شامل: فصل 1 «سر، صورت و گردن»، فصل 2 «قفسه سینه و تنه»، فصل 3 «شانه»، فصل 4 «آرنج»، فصل 5 «لگن خاصره» و فصل 6 «زانو» می‌باشد.

نحوه خرید کتاب

  • خرید آنلاین کتاب شناسایی نشانگان‌های آناتومیکی: https://pub.ssrc.ac.ir/book_10.html
  • خرید آنلاین سایر کتب: https://pub.ssrc.ac.ir
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (نیاز به هماهنگی قبلی)

شایان‌ ذکر است، ارسال پستی کتاب به سراسر کشور با هزینه 30,000 تومان، انجام و برای سفارش‌های بالاتر از 500,000 تومان، کتب به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

 

جهت دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، کلیک نمایید.

 

 

انتهای خبر/


لینک دانلود فایل

نظر شما :