کتاب « تحرک کودکان (رویکردی انعکاسی به آموزش تربیت ‌بدنی)» منتشر شد

۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۳ کد : ۱۹۰ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۵۰
کتاب « تحرک کودکان (رویکردی انعکاسی به آموزش تربیت ‌بدنی) به‌تازگی روانه بازار کتاب شد
کتاب « تحرک کودکان (رویکردی انعکاسی به آموزش تربیت ‌بدنی)» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « تحرک کودکان (رویکردی انعکاسی به آموزش تربیت ‌بدنی) اثر جورج گراهام، شیرلی ان هالت، ملیسا پارکر، ترجمه: دکتر امیر دانا، دکتر زهرا چهارباغی، المیرا گوزل‌زاده، فاطمه رحیمی زاده و تینا سلطان‌احمدی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.
بخش اول کتاب شامل فصل‌های 1 تا 3 می‌شود که در فصل 1 با مزایای تربیت‌بدنی برای کودکان و همچنین مؤلفه‌های برنامه تربیت‌بدنی باکیفیت برای کودکان آشنا خواهید شد. همچنین در فصل‌های 2 و 3، رویکرد موضوع مهارتی را تعریف می‌کنند.
بخش دوم به‌طور ویژه روی فرآیند تبدیل‌شدن به معلم انعکاسی تمرکز دارد. فصل 4 معلم انعکاسی را تعریف کرده و مثال‌هایی را ارائه می‌کند. اصل مسلم معلم انعکاسی این است که دروس خود را بر اساس مهارت‌ها، توانایی‌ها و علاقه به کودکان تنظیم کنیم. فصل 5 سیستم ما را برای تعیین محتوا توصیف می‌کند که کودکان بر اساس نیازهای رشدی‌شان و علایق‌شان برای خواندن آن آماده هستند، گزینه دیگر سازماندهی محتوا با استفاده از سطوح تحصیلی و سنی (سطوح عمومی از تبحر مهارتی) است. فصل 6 اهمیت زیادی دارد، زیرا فرآیند چهاربخشی را نقل می‌کند که چطور معلمان انعکاسی دروس و برنامه‌های خود را می‌چینند تا مزایای آن برای کودکان را به حداکثر برسانند. همان‌طور که در این فصل مشاهده خواهید کرد، برنامه‎ریزی در رویکرد موضوع مهارتی شامل چیزی بیش از یافتن بازی‌ها یا فعالیت‌هایی است که کودکان را مشغول، شاد و آرام برای 30 دقیقه یا بیشتر نگاه دارد. فصل آخر در بخش دوم طراحی‌شده است تا به شما در تحلیل تدریس‌تان کمک کند تا درک بهتری از کارایی و فرآیند خودتان، به عنوان معلم انعکاسی بدست آورید. در این فصل، تعدادی نمونه کاربردی ارائه‌شده است تا به شما بازخوردی از تدریس‌تان بدهد.
بخش سوم از کتاب روی تدریس مهارت‌ها (تربیت) در تدریس کارآمد تمرکز دارد. 2 فصل اول فرآیند ایجاد محیط یادگیری مثبت را با کلاس‌تان (فصل 8) و استراتژی‌هایی برای حفظ محیط بعد از ایجاد آن (فصل 9) را توصیف می‌کند. فصل 8 فرآیند ایجاد جوی مساعد برای یادگیری را توصیف می‌کند که شامل بخش‎هایی درباره امنیت و مسئولیت قانونی می‌شوند. در این فصل، آیکون امنیت را به عنوان هشداری برای تأکید روی امنیت در موقعیت مورد نظر معرفی ‌می‌کنیم. فصل 9 گروهی از استراتژی‌ها را معرفی می‌کنند که می‌توانند استفاده شوند و به تمام دانش‌آموزان کمک کنند تا تکلیف را انجام دهند و از ایجاد محیطی اطمینان حاصل کنند که در ابتدا ایجاد شدند و در طول سال ادامه پیدا می‌کنند. اگر اکنون به این مسئله پی نبردید، در زمان شروع تدریس به این مسئله پی خواهید برد، این 2 فصل برای شما معلمان بسیار بسیار مهم است و باید آن را خوانده، درک کرده و به آن ارجاع دهید. فصل 10 انواع رویکردهای آموزشی را توصیف می‌کند که معلم برای پررنگ‌سازی توانایی کودکان برای تبدیل‌شدن آرام به یادگیرندگان مستقل به کار می‌برند. تحلیلی ارائه شده است که به معلمان اجازه می‌دهد تا تعیین کنند که چطور یک رویکردی بیش از رویکردی دیگر یا کمتر از آن با نیازهای دانش‌آموزان یا مهارت‌های آموزشی معلم منطبق است. این فصل ارتباط‌هایی را بین رویکردهای آموزشی مختلف فراهم می‌سازد تا تکالیف یادگیری را در فصل‌های موضوع مهارتی مشخص سازند. فرآیند مشاهده درک کودکان به صورت مهارت آموزشی مهم است که درس و محتوای برنامه را مشخص می‌سازد که برای کودکان مفیدتر است. در ویرایش نهم، کل فصل را به فرآیند مشاهده اختصاص دادیم، زیرا اعتقاد داریم که برای تبدیل‌شدن به معلم انعکاسی کارآمد شدیداً به آن نیاز دارید (فصل 11). فصل آخر در بخش سوم، افراد زیادی در ایده‌های عملی را ارائه کرده است. می‌توانید آنها را برای پاسخ‌گویی به سؤالاتی مانند این سؤال‌ها استفاده کنید: آیا دانش‌آموزانی که به آنها درس می‌دهم، بهتر شدند؟ آیا آنها مفاهیم مهم به دست آوردند؟
بخش چهارم کتاب مثال‌هایی مفصل و کاربردی از مفاهیم حرکتی را ارائه می‌دهد. فصل‌های مفاهیم حرکتی (فصل‌های 13-15) توصیف می‌کنند که چطور مفاهیم آگاهی از فضا، تلاش و ارتباطات در رویکرد موضوع مهارتی آموزش داده شدند و ارجاعاتی از هر دو ویرایش استانداردهای ملی برای محتوا و ایده‌های ارزیابی را دارند.
این کتاب در قطع: رحلی ـ 372 صفحه (372 صفحه) و به قیمت: 800،000 ریال در اختیار دوستداران کتب حوزه علوم ورزشی قرار گرفته است.
علاقه‌مندان می توانند برای دریافت کتاب با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نموده و یا برای مراجعه به بخش فروش اینترنتی کتب اینجا کلیک نمایند.

 

                                                         دانلود فایل pdf صفحات نخست کتاب 

 

کلید واژه ها: انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کتاب « تحرک کودکان (رویکردی انعکاسی به آموزش تربیت ‌بدنی)


نظر شما :