جذب دانشجویان دکتری تخصصی برای فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۶ کد : ۱۷۹۹ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۱۹
دوره فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی (phd) دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» ایجاد شد.
جذب دانشجویان دکتری تخصصی برای فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، در راستای توسعه پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف علوم ورزشی، پژوهشگاه با در اختیار داشتن آزمایشگاه‌های تخصصی و به پشتوانه اعضای هیأت علمی خود، مصمم است تا دانشجویان برتر دانشگاه‌های سراسر کشور را در قالب فرصت مطالعاتی کوتاه‌‌مدت جذب نموده و شرایط لازم برای ارتقای دانش و کسب مهارت‌های تخصصی در آنان را فراهم کند.

دوره فرصت مطالعاتی و تحقیقاتی، یک دوره کوتاه‌‌مدت 6 تا 9 ماهه است که تمام دانشجویان دوره دکتری قبل از دفاع از رساله خود می‌توانند از آن استفاده نمایند.

بر اساس این گزارش، پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی می‌تواند در راستای کسب مهارت‌های لازم جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علوم ورزشی و موضوع تخصصی مرتبط با رساله دکتری دانشجویان متقاضی، به آنان کمک شایانی نماید.

هدف از برگزاری دوره فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت، تربیت افرادی است که با احاطه یافتن به آثار علمی در یک زمینه خاص و تخصصی مرتبط با موضوع رساله دکتری با آشنا شدن با روش‌های پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی آموزش و پژوهش بتوانند با نوآوری در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی در رفع نیازهای کشور و گسترش مرزهای دانش در رشته تخصصی خود، مؤثر باشند و به تازه‌هایی در جهان دانش دست یابند.

مزایای استفاده از دوره فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت در پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی به شرح ذیل است:

  • برخورداری از کمک‌ هزینه تحقیقاتی مصوب «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»
  • امکان استفاده از ابزار آزمایشگاهی تخصصی و پیشرفته پژوهشگاه جهت جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز
  • تسهیل اجرای طرح‌های فناورانه و ثبت اختراع و تجاری‌سازی ایده‌های مرتبط
  • امکان هم‌افزایی با اساتید برجسته و برگزاری نشست، سمپوزیوم و کارگاه آموزشی در زمینه مرتبط با پروژه متقاضی
  • امکان تسهیل در انتشار نتایج تحقیق با در اختیار داشتن انتشارات و مجلات علمی معتبر

شایان‌ ذکر است، دانشجویان تمام‌وقت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور که آزمون جامع را گذرانده و نهایتاً سه سال از دوره تحصیلی آنها گذشته باشد و عنوان رساله دکتری خود در دانشگاه مربوطه را تصویب نموده باشند؛ می‌توانند در راستای موضوع رساله خود اقدام به پذیرش دوره فرصت تحقیقاتی از «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی» نمایند. این دانشجویان پس از کسب موافقت یکی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه، می‌توانند با ارسال نامه معرفی از دانشگاه محل تحصیل با قید سنوات تحصیلی و ذکر عنوان رساله دکتری، اقدام به گذراندن دوره نمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 02188747884 و 02188747632 داخلی 412 و 405 تماس حاصل نمایند.

 

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی فرصت مطالعاتی دکتری دکتری تربیت بدنی دکتری علوم ورزشی دانشجوی دکتری تربیت بدنی دوره فرصت مطالعاتی پژوهش های ورزشی رساله دکتری آزمایشگاه علوم ورزشی آزمایشگاه ورزش دوره فرصت تحقیقاتی


نظر شما :