برگزاری دومین دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۷۹۸ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۱۴
دومین دوره آموزشی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن توسط «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و با مشارکت «شرکت پایا فناوران فردوسی» در تاریخ ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
برگزاری دومین دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، با توجه به تکمیل ظرفیت و  نظر به استقبال بالای مخاطبان و علاقه‌مندان جهت شرکت در «دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن»، این دوره به صورت مجدد در تاریخ 21 و 22 تیرماه 1402 برگزار خواهد شد.

این دوره تخصصی با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم ورزشی، طب فیزیکی، توان‌بخشی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مهندسی پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط، با اصول و مبانی ساختار قامتی، راه رفتن نرمال و پاتولوژیک، نرم‌افزارهای آنالیز حرکت، مارکرگذاری و کالیبراسیون سیستم، تحلیل دیتا و کینماتیک پاسچر، تست‌های ارزیابی پاسچر و غیره، به صورت حضوری و عملی برگزار می‌شود.

تدریس دوره برعهده دکتر علی شریف‌نژاد «عضو هیأت علمی پژوهشگاه و متخصص بیومکانیک ورزشی از دانشگاه هومبولت آلمان»، دکتر زهرا کریلی و دکتر هانیه زهتاب اصغری «پژوهشگران و مدرسان هسته فناوری بیومکانیک ورزشی» می‌باشد که سرفصل‌‌ها و مباحث ذیل توسط مدرسان، ارائه خواهد شد.

سرفصل‌های دوره:

  • اصول و مبانی ساختار قامتی (اندام فوقانی و اندام تحتانی)
  • اصول و مبانی راه رفتن نرمال و پاتولوژیک (چرخه راه رفتن، عملکرد مفاصل و عضلات، اختلالات حرکتی هایپوکینتیک، علائم و نشانه‌های اختلالات حرکتی)
  • آشنایی و کار عملی با نرم‌افزارهای آنالیز حرکت (Skill Spector, Kinovea),
  • آشنایی با مارکرگذاری (اندام تحتانی: مچ پا، زانو، ران و لگن) و کالیبراسیون سیستم (کالیبراسیون پاسچر، کالیبراسیون دوبعدی)
  • آشنایی و کار عملی با تحلیل دیتا و کینماتیک راه رفتن نرمال (آشنایی با ویژگی و قابلیت‌های نرم‌افزار، آماده‌سازی سیستم، نحوه کار با نرم‌افزار، آنالیز داده‌ها، خروجی داده‌ها)
  • آشنایی با تست‌های مختلف ارزیابی عملکردی و بالینی پاسچر و راه رفتن نرمال و پاتولوژیک (تست 10 متری، تست‌ TUG و تکلیف دوگانه، آزمون MVT6، آزمون MVT2، شاخص راه رفتن پویا (DGI))

آشنایی با آناتومی بالینی و عملکردی، حرکت‌شناسی، بیومکانیک ورزشی و آشنایی با کامپیوتر و نرم‌افزار مایکروسافت آفیس نیز از پیش‌نیازهای علمی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌ می‌باشد.

همچنین هزینه شرکت در این دوره، 1،500،000 تومان می‌باشد و کلیه دانشجویان می‌توانند از تخفیف 10 درصدی بهره‌مند شوند. با توجه به محدود بودن ظرفیت، الویت با افرادی است که زودتر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

در پایان دوره نیز، به‌ تمامی شرکت‌کنندگان، گواهی شرکت معتبر توسط «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت عتف»، اعطا خواهد شد. همچنین، از فراگیران، آزمون عملی و تئوری گرفته می‌شود و افرادی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب لازم شوند، به‌ عنوان «کمک محقق» تأییدیه دریافت خواهند کرد و با «هسته فناور بیومکانیک ورزشی» همکاری خواهند داشت.

شایان ذکر است، اخبار تکمیلی در خصوص برگزاری سومین دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن به زودی اطلاع رسانی و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02166955762 و 02166955893 داخلی 105 و شماره همراه 09190214543 تماس حاصل نمایند.

 

 

انتهای خبر/


نظر شما :