دوره تخصصی «آزمایشگاه رفتار حرکتی» برگزار شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۴ کد : ۱۷۸۵ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۴۳
دوره‌ تخصصی آشنایی با وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی در رشته رفتار حرکتی، توسط «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در طی ۲ روز به صورت تئوری و عملی برگزار شد.
دوره تخصصی «آزمایشگاه رفتار حرکتی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دوره‌ آموزشی «آزمایشگاه رفتار حرکتی» به منظور آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با روش‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری تخصصی آزمایشگاهی در حوزه علوم رفتاری در ورزش در تاریخ 25 و 26 خرداد ماه 1402 به مدت 16 ساعت آموزشی (تئوری و عملی) برگزار شد.

تدریس این دوره برعهده دکتر امیر شمس «مدیر گروه پژوهشی علوم رفتاری در ورزش پژوهشگاه»، دکتر داوود خضری «عضو هیأت علمی پژوهشگاه»، دکتر داوود فاضلی «عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز»، دکتر محمدرضا قاسمیان «عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی»، دکتر سمیرا غلامیان «کارشناس مسئول آزمایشگاه‌های پژوهشگاه» و دکتر ایوب اسدی «دکتری رفتار حرکتی دانشگاه تهران» بود که مباحث ذیل توسط هریک از اساتید، ارائه شد:

در طی روز اول دوره در خصوص مبانی نظری و تئوریک پاسچروگرافی و آزمون‌های میدانی تعادل، ابزارها و آزمون‌های تعادل در سنین مختلف، نحوه تحلیل داده‌های پاسچروگرافی و طرز کار با دستگاه پاسچروگرافی بایودکس، توضیحات مربوطه از سوی دکتر شمس ارائه شد. در ادامه، مبانی نظری الکترومایوگرافی (EMG) و نحوه تحلیل داده‌های دستگاه الکترومایوگرافی توسط دکتر فاضلی و دکتر غلامیان تدریس شد و دکتر خضری به آموزش نحوه کار با دستگاه تحلیل حرکت اندام‌ها و نحوه تحلیل داده‌ها پرداخت.

همچنین در روز دوم دوره، مبانی الکتروانسفالوگرافی (EEG) و تحلیل داده‌ها توسط دکتر قاسمیان آموزش و مبانی جست و جوی بینایی و تحلیل داده‌های آن از سوی دکتر اسدی شرح داده شد. تمامی افراد شرکت‌کننده در این دوره نیز علاوه بر نحوه تست‌گیری و تحلیل داده‌های هر دستگاه، به طور عملی، نحوه کار با دستگاه‌ها را فرا گرفته و تست‌گیری را انجام دادند.

شایان ذکر است، پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی با در اختیار داشتن تجهیزات به‌روز و پیشرفته در آزمایشگاه‌های تخصصی خود (عضو شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران ـ شاعا) و در راستای ارتقا و توسعه کیفی پژوهش در حوزه علوم ورزشی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی (SSRI-Lab Course) در سایر گرایش‌ها نیز کرده است که دوره‌های آزمایشگاه «حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی»، «فیزیولوژی ورزشی» و «بیومکانیک ورزشی» در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره‌ها به آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/fa/news/1537 مراجعه نمایند. در پایان هر دروه نیز به تمامی شرکت‌کنندگان، گواهی شرکت معتبر اعطا خواهد شد.

 

انتهای خبر/


نظر شما :