مهلت ارسال ایده: ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲

پیش‌رویداد مسابقه ورزشی تیرگان برگزار شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۸ کد : ۱۷۸۴ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۲۰
پیش‌رویداد مسابقه ورزشی تیرگان همراه با ارائه توضیحاتی جامع از سوی سخنرانان به منظور آگاهی بخشی به علاقه‌مندان و مخاطبان در خصوص فراخوان ارسال ایده‌‌ جهت برگزاری این رویداد، روز گذشته یکشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲، برگزار شد.
پیش‌رویداد مسابقه ورزشی تیرگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در طی یک نشست مجازی با حضور دکتر مهدی رسولی «سرپرست معاونت فناوری پژوهشگاه»، دکتر حسین زارعیان «معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه»، دکتر مصطفی افشاری «دبیرکل فدراسیون تیراندازی با کمان» و دکتر رضا ستاری «عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران» در زمینه برگزاری رویداد ورزشی تیرگان به پاس نکوداشت اسطوره ملی «آرش کمان‌گیر» و امکان ارسال ایده و طرح از سوی عموم افراد در خصوص نحوه برگزاری این رویداد، توضیحات مبسوطی  ارائه شد.

در ابتدا دکتر ستاری «دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی»، جهت آگاهی یافتن و شناخت بیشتر مخاطبان از این اسطوره ملی، از منظر ادبیات به بررسی جایگاه و تاریخ داستان آرش کمان‌گیر، ابعاد مختلف آن، نمادهای استفاده شده در این داستان و غیره، پرداخت.

در ادامه، دکتر افشاری پیرامون معرفی ورزش تیر و کمان، انواع رشته‌های آن، مسابقات مربوطه و نحوه امتیاز‌دهی، جایگاه این ورزش در کشور ایران و در سطح جهانی، قهرمانی‌‌ و موفقیت‌های بین‌المللی کسب شده در ادوار مختلف و ... سخنرانی نمود.

و در بخش سوم، دکتر زارعیان در ارتباط با نحوه برنامه‌ریزی برای برگزاری یک رویداد ورزشی و در نظر گرفتن مواردی مهم از جمله: طراحی مراحل و بخش‌های یک رویداد، اتخاذ قوانین مسابقه (با توجه به قوانین و مقررات فدراسیون جهانی و یا مرجع رسمی رشته ورزشی مربوطه)، زمان و مکان مناسب جهت برگزاری رویداد، برآورد صحیح هزینه‌ها و ... نکاتی کاربردی را بیان کرد.

شایان ذکر است، این رویداد با همکاری مشترک «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران» در تیر ماه برگزار و مبنی بر فراخوان مذکور، عموم افراد از سراسر کشور می‌توانند در زمینه برگزاری یک دوره مسابقات تیر و کمان»، ایده‌های خود را تا تاریخ 30 خرداد ماه 1402 ارسال و از نفرات برگزیده، تقدیر و قدردانی به عمل خواهد آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب فایل word (حداکثر 500 کلمه) به آدرس ایمیل sport.tech@yahoo.com ارسال نمایند.

 

 

انتهای خبر/


نظر شما :