بازدید مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰ کد : ۱۷۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۷۷
مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی بازدید کرد
بازدید مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر وحید احمدی مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به‌اتفاق معاونان و مدیران این مرکز به ‌منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های پژوهشگاه با دکتر علی شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر شریف نژاد ضمن معرفی بخش‌های مختلف پژوهشگاه، گزارش کاملی از فعالیت‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر و اهم اقدامات انجام ‌شده در سال 1397 ارائه داد، ایشان در ادامه به بیان برنامه‌های سال جاری پژوهشگاه درزمینه طرح‌های پژوهشی و فناوری، فعالیت‌های انتشارات، برگزاری دوره پسادکتری، فعالیت‌های بین‌المللی نظیر همکاری بین‌المللی با WHO و دانشگاه سوئیس، فراهم‌ سازی بسترهای لازم برای حضور پژوهشگران جوان در قالب کمک محقق در پژوهشگاه، برنامه‌های مرکز ملی نوآوری فناوری ورزش و ایجاد فضای کسب ‌وکار در قالب حمایت از استارت آپ ها، برگزاری دوازدهمین همایش بین‌المللی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و همکاری با دانشکده‌ها و گروه‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی سراسر کشور پرداخت.
در این نشست، دکتر شریف نژاد با تأکید بر اهمیت تعامل پژوهشگاه با جامعه در بالا بردن سطح سلامت و کیفیت زندگی اشاره کرد و افزود: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام‌ شده است که راه ‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره ورزشی یکی از آن اقدامات هست که خدمات قابل‌توجهی را درزمینه های مرتبط ورزشی و تندرستی به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهد.
در ادامه این جلسه، دکتر وحید احمدی مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بابیان اینکه کارهای بسیار ارزشمندی در پژوهشگاه تربیت ‌بدنی انجام‌ شده و سرعت رشد پژوهشگاه در سالهای اخیر قابل توجه است گفت: با توجه به اینکه پژوهشگاه مشابهی در حوزه ورزش نداریم و این حوزه نیز پرطرفدار می‌باشد بهتر است پژوهشگاه ارتباط بیشتری با دولت و مجلس برقرار کند تا ضریب نفوذ پژوهشگاه افزایش پیدا کند. وی همچنین به اهمیت ورود فعالیت‌های پژوهشگاه تربیت‌بدنی به آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد را ارزشمند دانست.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، سیاست‌گذاری کلان ورزشی را از دیگر وظایف مهم این پژوهشگاه دانست و از دکتر شریف نژاد دعوت کرد تا با ارائه برنامه هایی مشخص در جلسه مدیران پژوهشگاه‌های ملی کشور حضور پیدا کنند و بدین ترتیب با توجه به ظرفیت خوب این پژوهشگاه بهره‌وری بیشتری در این حوزه صورت پذیرد.
در ادامه این دیدار مشاور وزیر و همراهان علوم از بخش‌های مختلف آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه علوم ورزشی بازدید کرده و در آزمون‌های پایش سلامت و تندرستی مشارکت کردند.

 

کلید واژه ها: رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور دکتر وحید احمدی دکتر شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه


نظر شما :