در نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی

فدراسیون‌های ورزشی برتر در حوزه فعالیت‌های علمی و فناورانه ورزشی معرفی شدند

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۲۸ کد : ۱۷۴۷ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۹۸۰
همزمان با برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی، فدراسیون‌های ورزشی «ووشو» و «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» به عنوان برترین فدراسیون‌های کشور در حیطه فناوری‌های ورزشی، مورد تقدیر قرار گرفتند.
فدراسیون‌های ورزشی برتر در حوزه فعالیت‌های علمی و فناورانه ورزشی معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، بر مبنای برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند صورت گرفته از سوی «فدراسیون‌ ووشو» و «فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران» در حوزه فعالیت‌های فناورانه و همچنین همکاری‌های مشترک با پژوهشگاه در راستای رشد و بالندگی علمی ورزش کشور، به عنوان برترین فدراسیون‌ها در حیطه مذکور از طرف پژوهشگاه برگزیده شدند.

براساس این گزارش، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی (اسپورتکس ۲۰۲۳) در هفته جاری، طی مراسمی از دکتر امیر صدیقی «رئیس فدراسیون ووشو» و دکتر مهرعلی باران چشمه «رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» به جهت اقدامات مؤثر و حمایت‌های آنها در حوزه فناوری‌های ورزشی، تقدیر و قدردانی شد.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های مشترک صورت گرفته از سوی فدراسیون‌ ووشو و پژوهشگاه می‌توان به همکاری مشترک در برگزاری نخستین دوره سمپوزیوم بین‌المللی استارت‌آپ‌ها و نوآوری‌های ورزشی در دی ماه ۱۴۰۰ و همچنین دومین دوره آن در شهریور سال جاری (به زودی)، حمایت طرفین از استارت‌آپ‌های هر دو مجوعه (کیسه بوکس سه‌بعدی، کتاب مصور و کامیک سلحشور برای کودکان و نوجوانان)، عقد تفاهم‌نامه همکاری فناورانه و ... اشاره کرد.

همچنین، عقد قراردادهای پژوهشی و فناورانه فی ما بین پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و با همکاری و حمایت مرکز نوآوری پژوهشگاه در آذر ماه سال گذشته، تشکیل یک کمیته مشترک تحت عنوان «کمیته پژوهشی و فناوری» که مقرر شد یک جشنواره نیز با همکاری طرفین در پاییز سال جاری برگزار شود و غیره، از اهم اقدامات مشترک صورت گرفته از سوی این دو مجموعه بوده است.

شایان ذکر است، بیست و دومین دوره نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی در تاریخ 6 لغایت 9 خرداد ماه 1402 در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد و «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» نیز با ارائه محصولات و خدمات تیم‌های استارت آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت خود و ... در این دوره از نمایشگاه، حضوری فعال داشت.

 

انتهای خبر/


نظر شما :