انتشار کتاب راهنمای جامع مدیران ورزش

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۷۰۱ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۸۲
کتاب راهنمای جامع مدیران ورزش، در قطع وزیری و ۶۱۰ صفحه، به تازگی توسط انتشارات «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، روانه بازار کتاب شد.
انتشار کتاب راهنمای جامع مدیران ورزش

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کتاب راهنمای جامع مدیران ورزش (حاوی نکات مدیریتی و ابزار برنامه‌ریزی در ورزش دانشگاه‌ها و مدارس متوسطه)، تألیف: دنا آ. لوپیانو و کانی زوتوس و ترجمه دکتر محمد پورکیانی «عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی»، میثم روحانی، دکتر لیلا زکی‌زاده و دکتر علی افروزه با قیمت 380000 تومان، از سوی انتشارات پژوهشگاه، به تازگی منتشر و به دوست‌داران کتب ورزشی، عرضه شده است.

آشنایی با کتاب

این کتاب به عنوان یکی از منابع معتبر و جامع در حوزه مدیریت ورزشی شناخته می‌شود. وجود ابزارهای کاربردی، نکات مدیریتی، دستورالعمل‌های ارزیابی و فرم‌های مختلف، این اثر را به یک کتاب کاربردی برای مدیران ورزشی دانشگاهی و مدارس تبدیل کرده است. کتاب راهنمای جامع ورزش، حاوی نکات مدیریتی و ابزار برنامه‌ریزی برای مدیران است که آنها را برای شرایط پیچیده مدیریت آماده می‌کند.

این اثر، حاصل گردآوری ۷ دسته از مطالب است که به شرح زیر می‌باشد:

  • نکات مدیریتی: اطلاعات پیشینه‌ای واقعی، بینش‌ها، راهبردهای حل مسئله و پیشنهادهایی برای سرپرستان ورزشی.
  • ابزارهای برنامه‌ریزی: گام‌ها یا عواملی که در مراحل تدوین برنامه‌های راهبردی، برنامه‌های عملیاتی، برنامه‌های توسعه تخصصی و نظام‌های حکمرانی، باید در نظر گرفته شوند.
  • منابع آموزشی: جزوه‌های اطلاعاتی برای آموزش کارکنان، اعضای دانشگاهی، داوطلبان و دانشجویان ورزشکار
  • سیاست: نمونه سیاست‌ها و رویه‌هایی که هر بخش ورزشی باید پس از ایجاد تغییرات و اصلاحات لازم توسط مسئولان و متخصصان نهادی، آنها را در سازمان خود اجرا کند.
  • فرم: دارای نمونه فرم‌ها، نامه‌ها و شرح شغل‌ها می‌باشد.
  • ابزارهای ارزیابی: ابزارهایی اجرایی که به سرپرستان ورزشی، ناظران و کارکنان، امکان سنجش عملکرد شغلی و محتوای برنامه‌ها را می‌دهند.
  • ارزیابی ریسک: چک لیست‌هایی که به سرپرستان ورزشی، ناظران و کارکنان در شناسایی خطر و ممانعت از دعوی قضایی کمک می‌کنند.

این کتاب و منابع آنلاین در کنار هم بر کاربرد عملی نظریه مدیریت توسط سرپرستان ورزشی، مدیران ارشد و سرمربیان، مشکلاتی که با آنها روبه رو می‌شوند و راهکاری متناسب با این مشکلات تمرکز می‌کند. این کتابچه راهنما در اصل ترکیبی از سه مطلب است، شامل: 1ـ اطلاعاتی که هر مدیر ورزش باید آنها را بداند 2ـ شرحی از نحوه صحیح عملکرد روزانه بخش ورزشی و 3ـ مجموعه‌ای از سیاست‌ها، رویه‌ها و دیگر سیستم‌هایی که مانع از ظهور بسیاری از مشکلات می‌شوند.

قابل توجه است، این کتاب دارای 15 فصل، شامل: فصل 1 «توسعه فلسفه و سبک رهبری»، فصل 2 «حاکمیت بر برنامه‌های ورزشی»، فصل 3 «چشم‌انداز، مأموریت و اهداف»، فصل 4 «ساختار عملیاتی برنامه‌های ورزشی»، فصل 5 «امور اداری، مالی و بودجه‌بندی»، فصل 6 «مدیریت کارکنان برای دستیابی به اهداف برنامه»، فصل 7 «اخلاق، قانون‌پذیری و رفتار حرفه‌ای»، فصل 8 «برنامه‌های حمایتی دانشجویان ورزشکار»، فصل 9 «برنامه‌های آموزشی ـ ورزشی و پزشکی ـ ورزشی»، فصل 10 «تنوع، شمول و عدم تبعیض»، فصل 11 «مدیریت تیم»، فصل 12 «مدیریت و زمان‌بندی رویداد ورزشی»، فصل 13 «تأمین بودجه و درآمدزایی»، فصل 14 «ارتباطات، روابط رسانه‌ای و تبلیغات» و فصل 15 «اماکن ورزشی و سازماندهی آن» می‌باشد.

نحوه خرید کتاب

  • خرید آنلاین کتاب راهنمای جامع مدیران ورزش: آدرس لینک https://pub.ssrc.ac.ir/book_11.html
  • خرید آنلاین سایر کتب: آدرس لینک https://pub.ssrc.ac.ir/
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (نیاز به هماهنگی قبلی)

شایان‌ ذکر است، ارسال پستی کتاب به سراسر کشور با هزینه 30,000 تومان، انجام و برای سفارش‌های بالاتر از 500,000 تومان، کتب به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

 

جهت دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، کلیک نمایید.

 

 

انتهای خبر/


لینک دانلود فایل

نظر شما :