وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اختصاص پست‌های مدیریتی به زنان در بازنگری آیین‌نامه جامع مدیریت لحاظ می‌شود

۰۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۵۱۶ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۷۳
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشاوران امور زنان رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور گفت: آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها در حال بازنگری است و در آن به اختصاص پست‌های مدیریتی به زنان توجه می‌شود.
اختصاص پست‌های مدیریتی به زنان در بازنگری آیین‌نامه جامع مدیریت لحاظ می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، نشست سراسری مشاوران امور زنان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور دکتر انسیه خزعلی «معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور»، دکتر محمدعلی زلفی‌گل «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» و دکتر فخرالسادات نصیری «مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم» در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف برگزار شد.

دکتر زلفی‌گل «وزیر علوم» در این نشست با اشاره به بازنگری آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها گفت: جمع‌بندی دیدگاه‌های مشاوران امور زنان و خانواده در این نشست در بازنگری این آیین‌نامه استفاده خواهد شد.

وی از مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در امور زنان و خانواده درخواست کرد: در شناسایی بانوان توانمند در میان اعضای هیأت علمی و کارکنان کوشا باشند و افراد واجد شرایط برای مدیریت را به رؤسای دانشگاه‌ها معرفی کنند.

دکتر زلفی‌گل با اشاره اینکه، همه‌ساله وزارت علوم، اعضای هیأت علمی نمونه کشوری را معرفی و تجلیل می‌کند، گفت: برای افزایش سهم زنان در فهرست اعضای هیأت علمی نمونه، حد نصاب امتیازات لازم را برای بانوان به میزان 10 درصد کاهش دادیم.

وی افزود: از آنجا که شرط ورود به فرآیند انتخاب استاد نمونه، تقاضای خود عضو هیأت علمی و تکمیل فرم‌های مربوطه است، از مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در امور زنان و خانواده درخواست کرد، بانوان اعضای هیأت علمی را به شرکت در این فرآیند ترغیب کنند.

وزیر علوم با تأکید بر توانمندی بانوان دانشگاهی گفت: انتظار می‌رود بانوان دانشگاهی در جشنواره‌های پژوهشی مانند خوارزمی و فارابی مشارکت بیشتری داشته باشند.

دکتر زلفی‌گل اظهار داشت: بخش مهمی از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و بررسی مطالبات و مسائل آنان یک ضرورت است، لذا انتظار می‌رود با تشکیل فصلی این گونه نشست‌ها، در این حوزه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

در ادامه، دکتر فخرالسادات نصیری «مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم» اظهار داشت: در هر دستگاهی، نیروی انسانی، غنی‌ترین و والاترین سرمایه سازمان است؛ سرمایه‌های انسانی، مهم‌ترین منابع هر سازمانی محسوب می‌شوند و زنان و مردان در کنار هم بازوان توانمند هر مجموعه را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌مندی ما اهمیت و نقش چندگانه زنان است، تصریح کرد: ویژگی و صفات زنانه باعث ایفای نقش‌های متفاوت، مادرانه، همسری، حرفه‌ای و تخصصی و در کنار آن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است که بانوان در آن ید طولایی دارند.

مشاور وزیر علوم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جوامع سالم، جوامعی هستند که به نقش‌های چندگانه زنان اهمیت بیشتری داده‌اند؛ جامعه سالم، پرتوان و بالنده نیاز است که به حمایت از نقش‌های چندگانه زنانه بپردازد و نگاه برتر و کلان‌تری به توسعه و تحولات امور زنان داشته باشد.

همچنین، دکتر ندا بروشک «مشاور سرپرست پژوهشگاه در امور زنان و خانواده» ضمن معرفی اجمالی خدمات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در حوزه‌های گوناگون، آمادگی پژوهشگاه را جهت انجام اقدامات و همکاری‌های مشترک با مشاوران امور زنان و خانواده در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، به منظور انجام تست‌های پایش سلامت و تندرستی، ارائه مشاوره‌های ورزشی و غیره، اعلام نمود.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

انتهای خبر/


نظر شما :