مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل از مقام زن برگزار شد

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۶ کد : ۱۴۸۷ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۰۳
مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز مبارک مادر و روز زن، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد.
مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل از مقام زن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، مراسم جشن ولادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) به مناسبت گرامی‌داشت این روز فرخنده و همچنین تجلیل از بانوان شاغل در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، با حضور دکتر زهرا سلمان «سرپرست پژوهشگاه»، حجت­ الاسلام و المسلمین مهدی آقا تهرانی «مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی»، دکتر حسین زارعیان «معاون فرهنگی و اجتماعی»، دکتر مجید علی طاولی «سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع»، دکتر حامد عباسی «سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی»، دکتر مهدی رسولی «سرپرست معاونت فناوری» و با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی و کارمندان در سالن اجتماعات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار گردید.

دکتر سلمان، ضمن عرض تبریک ویژه به مناسبت فرا رسیدن ایام سراسر نور و رحمت میلاد دخت نبی اکرم (ص)، در خصوص شأن نزول سوره مبارک کوثر (صد و هشتمین سوره قرآن کریم) که به وجود مقدس حضرت فاطمه (س) برمی‌گردد و نسل ائمه طهار (ع) از ایشان تداوم یافت، توضیحات مربوطه را ارائه کرد. وی همچنین، به معرفی خصلت‌های نیکو و بسیار ارزنده بانوی بزرگ اسلام و نیاز به تأسی از مکتب ایشان در تمامی ابعاد و به جهت رشد و پیشرفت در عرصه کار، زندگی فردی و غیره، اشاره کرد.

در ادامه، حجت­ الاسلام و المسلمین مهدی آقا تهرانی، در ابتدا به معرفی جایگاه و ارزش‌های حقیقی زنان و مادران از نگاه دین مبین اسلام پرداخت و افزود در جامعه امروزی می‌بایست ارزش‌هایی برای بانوان در نظر گرفت که موجب رشد و اعتلای آنها باشد و نباید با برخی ارزش‌‌گذاری‌های به ظاهر صحیح اما در واقعیت اشتباه، موجب تنزل جایگاه آنان باشیم.

حاج آقا تهرانی افزود: جایگاه مادری، بسیار والا است و تمام حیات و رشد بشری را مدیون مادران هستیم. وی همچنین بر ضرورت ادای احترام و تکریم والدین از سوی فرزندان تأکید و به یادآوری اهمیت و جایگاه والای پدر و مادر از منظر قرآن کریم و احادیث، پرداخت.

در ادامه مراسم دکتر سلمان «سرپرست پژوهشگاه» از زحمات و اقدامات مؤثر یکایک بانوان شاغل در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد و همچنین هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

در بخش پایانی مراسم، برخی از حاضران، پرسش‌هایی را در خصوص نقش بانوان در جامعه امروزه، اهمیت تشکیل خانواده و رشد و تربیت فرزندان و غیره، ارائه کردند که موارد مطرح شده توسط حجت­ الاسلام و المسلمین مهدی آقا تهرانی، پاسخ داده شد و مورد بحث و بررسی گروهی قرار گرفت.

 

انتهای خبر/


نظر شما :