راهنمای کاربردی و نوین پیشگیری از بیش‌تمرینی و آسیب‌های ورزشی

کتاب پیشگیری از آسیب‌ها در ورزش، به تازگی منتشر شد

۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۴۷۳ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۰۷۷
کتاب «پیشگیری از آسیب‌ها در ورزش»، در قطع وزیری و ۲۹۰ صفحه، به تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، روانه بازار کتاب شد.
کتاب پیشگیری از آسیب‌ها در ورزش، به تازگی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کتاب پیشگیری از آسیب‌ها در ورزش (راهنمای کاربردی و نوین پشیگیری از بیش‌تمرینی و آسیب‌های ورزشی)، تألیف: هرمان میر و استفانو زافاگنینی و با ترجمه دکتر محمدرضا سیدی «عضو هیأت علمی پژوهشگاه»، دکتر هومن فتاحی و ارسلان گلشنی، با قیمت 175000 تومان، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، به تازگی منتشر و به دوست‌داران کتب ورزشی، عرضه شده است.

آشنایی با کتاب

با توجه به خلأ موجود در زمینه مطالب علمی و به روز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، در این اثر، تلاش شده است، به روزترین و مفیدترین مطالب مرتبط با علم پیشگیری از آسیب‌های ورزشی برای دانشجویان رشته علوم ورزشی و به طور ویژه علاقه‌مندان به شاخه «حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی» ارائه شود. در ادامه، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب، به شرح ذیل معرفی خواهند شد.

  • جمع‌آوری هر فصل توسط متخصصین مطرح در همان حیطه و محتوای رفرنس‌نویسی شده که قابلیت استفاده علمی از محتوا را برای دانشجویان امکان‌پذیر نموده است.
  • پرداختن به موضوع: بیش‌تمرینی و راهکارهای عملی پیشگیری از آن که می‌تواند برای مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای بسیار کارآمد باشد.
  • پرداختن به موضوع: پیشگیری از آسیب‌های ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان که می‌تواند برای مربیان ورزشی سنین پایه و متخصصین بازی‌درمانی مفید و کاربردی باشد.
  • پرداختن به موضوع: پروتکل‌های پیشگیری از آسیب ویژه رشته‌های ورزشی پرتابی، فوتبال و اسکی به صورت تخصصی

قابل توجه است، این کتاب توسط دو تن از اساتید برجسته در حوزه پزشکی ورزشی شامل: پروفسور هرمان مایر (پروفسور جراح ارتوپد در دانشگاه فرایبورگ آلمان) و پروفسور زافاگنینی از ایتالیا و همچنین با همکاری متخصصین برجسته اروپایی و آمریکایی، محتوای مرتبط با هر فصل جمع‌آوری و ویرایش شده است.

فصل اول کتاب با عنوان «ملاحظات عمومی در آسیب‌شناسی ورزشی» به تعاریف مختلف آسیب‌دیدگی ورزشی، شدت و میزان بروز آسیب، همه‌گیرشناسی آسیب‌های ورزشی در المپیک، ورزش‌های تیمی و ورزش‌های انفرادی و در نهایت جنبه‌های اجتماعی ـ اقتصادی آسیب‌های ورزشی پرداخته است.

فصل دوم و سوم کتاب به معرفی: علل بروز آسیب‌های ورزشی، بررسی عوامل مستعدکننده خطر بروز آسیب‌های ورزشی و مهم‌ترین عوامل بروز آسیب‌ها در ورزشکاران و همچنین علل و عوامل بروز آسیب‌های استفاده بیش از حد (استفاده مفرط) و ارائه راهکارهای کاربردی در هر مورد می‌پردازد.

در فصل چهارم، پنجم و هفتم کتاب، اصول و ملاحظات عمومی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و آسیب‌های ناشی از بیش‌تمرینی و اضافه بار نظیر روش‌های تمرینی، ساختار روانی، وسایل و ابزار محافظتی، سبک زندگی، خواب و تغذیه ورزشکار، پایش بیش‌تمرینی و عوامل فیزیولوژیک برای دوری از آسیب‌های ناشی از بیش‌تمرینی و ملاحظات عمومی برای تمرین دادن به ورزشکاران با هدف پیشگیری از آسیب، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.

همچنین، ملاحظات ویژه پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در کودکان و نوجوانان، شامل تعریف کودک و نوجوان ورزشکار، ویژگی‌های رشدی و فیزیولوژیک و ساختاری آنان، تفاوت‌های آناتومیکی و عملکردی این گروه سنی و اهمیت آن در بروز آسیب‌های ویژه و همچنین راهکارهای عملی برای کنترل بیش‌تمرینی و پیشگیری از آسیب در آنان، در فصل ششم کتاب، شرح داده شده است.

در فصول هشتم الی دهم کتاب، به ترتیب به موضوعات: بروز آسیب‌های رایج و نحوه پیشگیری از آنها در رشته‌های پرتابی (نظیر هندبال، تنیس، والیبال و غیره)، رشته فوتبال و رشته اسکی آلپاین (ارتفاعات) پرداخته شده است و در فصل یازدهم کتاب (فصل پایانی) نیز در خصوص: ملاحظات اجرای یک برنامه پیشگیری از آسیب در ورزش و روش‌های ترویج آنها، توضیحات مربوطه ارائه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید کتب انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، از روش‌های زیر اقدام نمایند.

  • تماس تلفنی: شماره تلفن 02188747836  و 02188747793 داخلی 200
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه. (مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
  • خرید آنلاین: از طریق نشانی لینک: https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 (سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و بامربی)

برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی)، ارسال کتاب‌ها به‌ سراسر کشور، به‌ صورت رایگان، انجام خواهد شد.

جهت دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، کلیک نمایید.

انتهای خبر/

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پیشگیری از آسیب‌ها در ورزش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر محمدرضا سیدی دکتر هومن فتاحی ارسلان گلشنی


نظر شما :