انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فناورانه میان پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ووشو

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۳۵۹ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۶۰
تفاهم‌نامه همکاری فناورانه میان «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران»، صبح امروز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ در محل پژوهشگاه، منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فناورانه میان پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ووشو

در راستای «تجاری‌سازی و فروش و توسعه محصولات فناورانه» و همچنین «ارائه محصولات مشترک هر دو سازمان»، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای، توسط دکتر زهرا سلمان «سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» و امیر صدیقی «رئیس فدراسیون ووشو»، با حضور دکتر مهدی رسولی «سرپرست معاونت فناوری» و دکتر حامد عباسی «سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه»، دکتر زهرا ناطقی «نایب‌رئیس بانوان» و علیرضا بهرمن «دبیرکل فدراسیون» به امضا رسید.

دکتر رسولی «رئیس مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه» در گفتگو با روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق همکاری‌های مشترک صورت گرفته میان دو سازمان در حوزه‌های فعالیت‌های علمی و پژوهشی در طی سال‌های اخیر و خلأ احساس شده در حوزه فناوری‌‌های ورزشی، پس از گفتگوها و جلسات مربوطه، به این نتیجه دست یافتیم که به صورت جدی، فعالیت‌های فناورانه مشترکی انجام گیرد.

وی گفت: در حال حاضر، فدراسیون ووشو، تنها فدراسیونی است که کمیته‌ای اختصاصی، تحت عنوان «کمیته فناوری» دارد و از برخی تیم‌های استارت‌آپی در طی 2 سال گذشته حمایت کرده است. بر این اساس، مقرر شد پژوهشگاه تربیت بدنی از استارت‌آپ‌های فدراسیون حمایت و در ساختمان مرکز نوآوری پژوهشگاه، یک فضای کاری را به فدراسیون اختصاص بدهد و همچنین به توسعه محصولاتی که آنها در این زمینه تولید کرده‌اند، همانند: «کتاب مصور (کامیک) سلحشور»، «سامانه استعدادیابی»، «مسکات فدراسیون» و غیره کمک نماید.

سرپرست معاونت فناوری پژوهشگاه افزود: از سوی دیگر، محصولات مرکز نوآوری پژوهشگاه همانند کیسه بوکس چندبعدی که برای ورزشکاران رشته ووشو دارای کاربرد است، با تخفیف ویژه در اختیار فدراسیون قرار خواهد گرفت. همچنین، تمامی محصولات نامبرده در سبد محصولات مشترک هر دو سازمان قرار خواهد گرفت و از طریق سامانه‌های اطلاع‌رسانی طرفین، جهت بازاریابی و تجاری‌سازی هرچه بهتر، معرفی می‌شوند.

دکتر رسولی بیان کرد: برگزاری مشترک رویدادهای نوآورانه، سمپوزیوم‌ها، فستیوال‌ها، دوره‌های آموزشی و همچنین فراهم کردن شرایط حضور مشترک در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مربوطه، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است. به ویژه «سمپوزیوم بین‌المللی استارت‌آپ‌های ورزشی» که در سال گذشته برگزار شد، با توجه به استقبال مخاطبان، دومین دوره آن نیز به زودی، با همکاری پژوهشگاه و فدراسیون برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با خدمات مرکز نوآوری فناوری‌های پژوهشگاه (حامی تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان ورزشی) به سایت مرکز به نشانی https://sticssrc.com/fa مراجعه نمایند.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی فدراسیون ووشو مرکز نوآوری فناوری های ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی پژوهشگاه علوم ورزشی فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران ووشو استارت آپ ورزشی کتاب ورزشی کیسه بوکس مسکات ورزشی استعدادیابی ورزشی ووشوکاران


نظر شما :