چاپ اول ۱۴۰۱

انتشار کتاب قدرت ذهن‌‌ ‎آگاهی (تمرین مراقبه ذهن‌ آگاهی در ورزش)

۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۳۵۲ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۳۸۵
کتاب قدرت ذهن‌‌‎آگاهی (تمرین مراقبه ذهن‌آگاهی در ورزش)، در قطع وزیری و ۳۰۰ صفحه، به تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، روانه بازار کتاب شد.
انتشار کتاب قدرت ذهن‌‌ ‎آگاهی (تمرین مراقبه ذهن‌ آگاهی در ورزش)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کتاب قدرت ذهن‌‌‎آگاهی (تمرین مراقبه ذهن‌آگاهی در ورزش)، تألیف: امی بالتزل و جاشوا سامرز و ترجمه دکتر علیرضا آقابابا «عضو هیأت علمی پژوهشگاه» و فاطمه رضائی، با قیمت 180000 تومان، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی، به تازگی منتشر و به دوست‌داران کتب ورزشی، عرضه شده است.

آشنایی با کتاب

ساختار کتاب «قدرت ذهن‌آگاهی» با شش واحد برنامه MMTS 2.0 هماهنگ است. بخش اول کتاب شامل: فصول اول تا سوم است که مقدمه‌ای را در مورد ذهن‌آگاهی و هدف از تدوین برنامه MMTS 2.0 ارائه می‌کند. بخش دوم کتاب شامل: فصول چهارم تا سیزدهم است (که مشتمل بر واحدهای اول تا ششم برنامه است). این فصول بر معرفی ذهن‌آگاهی به دنیای عملکرد، ارزش تحمل افکار و عواطف منفی (در مقابل اجتناب از آنها یا گیر کردن در مشکل)، شفقت به خود (که به ویژه زمانی ارزشمند است که ورزشکاران از اضطراب عملکردی و خودانتقادی شدید رنج می‌برند)، و خودگردانی متمرکز هستند. فصول پایانی کتاب، راه‌هایی را برای خلق ارزش‌های عملکردی الهام‌بخش و به کارگیری آنها در زمین، (خواه کارهایی که باید انجام شوند را دوست داشته باشید و خواه نه) و حاضر بودن به هنگام تمرین و رقابت ارائه می‌کنند. تمام فصول کتاب، شامل توضیحی در مورد ایده‌های اصلی، مثال‌هایی از تمرینات خصوصی با ورزشکاران رقابت‌کننده و دستورالعمل‌های روشنی در مورد چگونگی به کارگیری ذهن‌آگاهی و شفقت به خود برای عملکرد هستند. در انتهای هر فصل، تمرینات مراقبه ذهن‌آگاهانه‌ای که در MMTS 2.0 به کار رفته است، ارائه شده‌اند.

بخش سوم کتاب ایده‌های خاصی را برای افرادی ارائه می‌کند که می‌خواهند MMTS 2.0 را به عنوان مربی اجرا کنند. با افرادی که MMTS 2.0 را اجرا کرده‌اند، مصاحبه شده است و چالش‌ها و پیشنهادهای آنها در مورد اجرای برنامه، ارائه گردیده است. در انتها، جهت‌گیری‌های آینده آموزش، مبتنی بر مراقبه ذهن‌آگاهانه را در حوزه ورزش و عملکرد ارائه نموده‌ایم.

قابل توجه است، این کتاب شامل بخش‌های: بخش اول (فصول 1 الی 3): «ذهن‌آگاهی چیست؟»، «مراقبه ذهن‌آگاهی» و «مراقبه ذهن‌آگاهی در ورزش»، بخش دوم (فصول 4 الی 13): «معرفی تمرین مراقبه ذهن‌آگاهانه برای ورزش (MMTS 2.0)»، «قدرت ذهن‌آگاهی با شفقت: (MMTS 2.0 ، واحد 1 بخش ب)»، «قدرت پذیرش: برچسب‌گذاری»، «قدرت پذیرش و تحمل»، «قدرت تمرکز»، «قدرت شفقت به خود»، «قدرت ارزش‌های محوری»، «قدرت خودتنظیمی»، «قدرت ارتقای عملکرد و درگیر کردن عمدی» و بخش سوم (فصول 14 و 15): «آموزه‌های میدانی: MMTS 2.0» و «مسیر پیش رو: گام‌های بعدی برای استفاده از ذهن‌آگاهی در ورزش» است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید کتب انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، از روش‌های زیر اقدام نمایند.

  • تماس تلفنی: شماره تلفن 02188747836  و 02188747793 داخلی 200
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (لطفا با هماهنگی قبلی، مراجعه بفرمایید.)

جهت دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، کلیک نمایید.

 

 

انتهای خبر/


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کتاب ورزشی کتاب تربیت بدنی روان شناسی ورزشی ذهن آگاهی قدرت ذهن ناشر ورزشی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :