پیام تبریک «سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» به مناسبت هفته تربیت‌بدنی

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۳۰۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۲۹
دکتر زهرا سلمان «سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی»، با ارسال پیامی هفته تربیت‌بدنی و ورزش را تبریک گفت.
پیام تبریک «سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» به مناسبت هفته تربیت‌بدنی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، متن کامل پیام دکتر سلمان به این شرح است:

 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم»

اینجانب، فرا رسیدن هفته تربیت‌بدنی و ورزش را به ‌تمامی مسئولین، دست‌اندرکاران، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، معلمان ورزش، مربیان، قهرمانان و ورزشکاران، پیشکسوتان، رسانه‌های ورزشی، جمیع همکاران و علاقه‌مندان به حوزه ورزش، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

اگر ورزش کشورمان را در نگاهی کلی از 2 بعد «ورزش قهرمانی» و «ورزش همگانی»، مورد بررسی قرار دهیم. در حوزه ورزش قهرمانی در هر دو بخش آقایان و بانوان موفق عمل کرده‌ایم و در حال رشد و حرکتی رو به جلو می‌باشیم، اما در حوزه ورزش همگانی، باید بسیار بیشتر به آن توجه کرد و با برنامه‌ریزی‌های اثربخش، بسترهای لازم برای شرکت منظم در فعالیت‌های ورزشی برای تمامی گروه‌های سنی و برای اقشار گوناگون جامعه، فراهم شود.

همچنین، به دلیل سبک زندگی آپارتمان نشینی و غیرفعال در عصر مدرن و به ویژه، در دوران شیوع بیماری کرونا در طی دو سال اخیر که منجر به خانه‌نشینی و کم‌تحرکی، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، برگزاری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی و ... شد. بسیاری از افراد دچار مشکلات و عوارض جسمانی ناشی از فقر حرکتی شدند، بنابراین می‌بایست، به صورت خیلی جدی و عمیق، بر روی کاهش این مشکلات و ارتقای وضعیت جسمانی کل جامعه، تمرکز و اقداماتی ضروری انجام شود، تا از فواید بی‌شمار انجام فعالیت بدنی و ورزش و بهبود وضعیت سلامتی در ابعاد وجودی انسان به لحاظ عاطفی، اجتماعی، روانی حرکتی و شناختی، بهره‌مند شویم.

در همین راستا و با توجه به نقش مهم و اهمیت بالای حوزه ورزش، «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» نیز به‌ عنوان مرجع علمی ورزشی کشور، در طی سال‌های گذشته با انتشار کتب ورزشی و نشریات علمی پژوهشی، اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی، ارائه خدمات آزمایشگاهی، برگزاری همایش‌های علمی ورزشی بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های علمی ـ تخصصی، صدور گواهی‌های اخلاق (پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی و ...)، جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ایجاد بستر فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکترا، اجرای دوره‌های پسادکترا، ارزیابی تقاضاهای ثبت اختراع، حمایت از استارت‌آپ‌های ورزشی، حضور فعال در نمایشگاه‌های مرتبط، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری داخلی و بین‌المللی و غیره، سعی نموده است تا سهم بسزایی در توسعه علمی ورزش کشور داشته باشد.

در پایان، ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی موفقیت برای تمامی فعالان حوزه ورزش در سازمان‌ها و مراکز گوناگون، همکاران ما در پژوهشگاه نیز در تلاش هستند تا با برقراری ارتباط و هماهنگی هرچه بیشتر میان مراکز پژوهشی و مراکز اجرایی ورزش کشور، سبب بهبود شرایط و ارتقای فنی و کیفی ورزش با رویکردی علمی شوند.

زهرا سلمان      

سرپرست پژوهشگاه

کلید واژه ها: روز تربیت بدنی و ورزش مبارک هفته تربیت بدنی و ورزش روز تربیت بدنی روز ورزش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :