به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

بازدید کارکنان و دانشجویان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۵ کد : ۱۳۰۴ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۲۴
جمعی از کارکنان و دانشجویان «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، از موزه ملی «ورزش، المپیک و پارالمپیک»، بازدیدی گروهی داشتند.
بازدید کارکنان و دانشجویان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، جمعی از اعضای هیأت علمی، کارمندان و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، از تمامی بخش‌های موزه ملی «ورزش، المپیک و پارالمپیک»، بازدید کردند. در طی این بازدید، کارشناس موزه در خصوص هریک از تالارهای مربوطه، توضیحات کاملی را ارائه و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران، مربیان و ... ایران در سطح میادین گوناگون بین‌المللی (رشته‌های مختلف انفرادی و گروهی) از دیرباز تا دوران معاصر، برای حاضران معرفی و یادآوری شد.

قابل ذکر است، تالار «مشاهیر ورزش ایران» در طبقه همکف موزه، تالارهای «رشته‌های المپیکی و پارالمپیکی»، «المپیک باستان»، «المپیک نوین»، «اصول و نشانه‌های المپیک»، «تندیس‌ها و لوح‌ها» و «گاه‌شمار بازی‌های المپیک» در طبقه اول و همچنین تالارهای «ورزش‌های کهن ایران»، «ورزش‌ باستان ایران»، «ورزش نوین ایران»، «جوانمردی و پهلوانی»، «قهرمانان و نام‌آوران ورزش ایران»، «بانوان»، «جام‌ها»، «مدال‌ها»، «رسانه» و «چوگان و اسب‌سواری» در طبقه دوم، بخش‌های متنوعی بودند که مورد بازدید قرار گرفت.

کلید واژه ها: موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک موزه ورزش ایران هفته تربیت بدنی و ورزش مبارک روز ملی پارالمپیک موزه المپیک و پارالمپیک پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کمیته المپیک کمیته پارالمیک قهرمانان و مدال آوران ایران


نظر شما :