کتاب «مکانیسم آسیب های مرتبط با مشاغل و راهکارهای ورزشی، درمانی و پیشگیرانه» منتشر شد

۰۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۲۵۱ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۳۷۱
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کتاب «مکانیسم آسیب های مرتبط با مشاغل و راهکارهای ورزشی، درمانی و پیشگیرانه» را منتشر کرد.
کتاب «مکانیسم آسیب های مرتبط با مشاغل و راهکارهای ورزشی، درمانی و پیشگیرانه» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کتاب «مکانیسم آسیب‌های مرتبط با مشاغل و راهکارهای ورزشی، درمانی و پیشگیرانه»، تألیف: دکتر داود خضری «استادیار پژوهشگاه تربیت بدنی»، دکتر امین گندمکار «دکترای بیومکانیک ورزشی دانشگاه مازندران» و دکتر ولی‌اله دبیدی روشن «استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه مازندران»، با قیمت 150000 تومان، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی، به تازگی منتشر و به دوست‌داران کتب ورزشی، عرضه شده است.

آشنایی با کتاب

اختلالات اسکلتی - عضلانی یکی از شایع‌ترین مشکلات جوامع انسانی در عصر حاضر است. به نظر می‌رسد، زندگی در جوامع صنعتی که مستلزم حفظ وضعیت‌های تکراری برای طولانی مدت است، یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده این اختلالات باشد. در واقع، چنین شرایطی باعث به وجود آمدن آسیب‌های خاص هر شغلی شده است. در چنین مواردی، دانش چگونگی وقوع آسیب، راهکار پیشگیری از آن و درمان مبتنی بر تمرین، برای شاغلان بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه، با شروع به کار فارغ‌‌التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی (به ویژه در حوزه بیومکانیک ورزشی) در سطح کشور و ارائه خدمات تمرین درمانی و پیشگیری از بروز اختلالات توسط آنان، در سال‌های اخیر، شاهد اقبال عمومی بسیاری از مردم به انجام تمرین و استفاده از ورزش به عنوان درمان بوده‌ایم.

شناسایی علل عملکردی بروز این آسیب‌های مرتبط با مشاغل، نمی‌تواند به طور مستقیم انجام شود، بلکه متخصص بیومکانیک ورزشی و یا درمانگر ورزشی، باید از طریق درک فعل و انفعالات پیچیده ساختارها و سیستم کلی حرکت، عامل اصلی بروز اختلال را شناسایی نموده و در رفع آن گام بردارد. در این راه، ‌می‌بایست رویکرد فیزیولوژیکی، بیومکانیکی و عصبی ـ عضلانی بافت در پاسخ به آسیب را درک کنند.

در این کتاب، سعی شده است تا به علائم و نشانه‌های هریک از اختلالات به نحو کاربردی اشاره شود. به علاوه، روند اصلاح و درمان هر ضایعه بادقت و با ارائه جزئیات لازم ارائه شده، تا دانشجویان بتوانند با استفاده از این نکات، روند تشخیص و اصلاح مناسبی را در پیش گیرند.

همچنین، در این اثر تلاش شده است، مطالبی مفید و کاملا به روز، در حوزه مکانیزم آسیب‌های مرتبط با مشاغل و راهکارهای پیشگیری با استفاده از رویکردهای ورزشی، به خوانندگان ارائه شود.

شایان ذکر است، این کتاب شامل فصول: «کمر درد»، «سندروم ویبریشن»، «درد گردن»، «آرتروز زانو»، «واریس»، «سندرم نوار خاصره‌ای ـ درشت نی»، «پیچ خوردن (رگ به رگ شدن و کشیدگی) مچ پا»، «سندروم کارپال تانل»، «سندرم گیر افتادن شانه»، «سندرم بینایی کامپیوتر»، «اپی کندیلیت لترال یا آرنج تنیس‌بازان»، «تنوسینویت»، «مدیال اپی کندیلیت»، «سندرم درد مایوفاشیال» می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید کتب انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، از روش‌های زیر اقدام نمایند.

  • تماس تلفنی: شماره تلفن 02188747836  و 02188747793 داخلی 200
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (مراجعه با هماهنگی قبلی)
  • خرید آنلاین: از طریق نشانی لینک: https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318(سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و بامربی)

برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی)، ارسال کتاب‌ها به‌ سراسر کشور، به‌ صورت رایگان، انجام خواهد شد.

جهت دریافت فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب، اینجا کلیک نمایید.
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: آسیب‌های مرتبط مشاغل راهکارهای ورزشی دکتر داود خضری دکتر امین گندمکار دکتر ولی‌اله دبیدی روشن پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :