تدوین خطوط راهنمای تمرینی و فعالیت بدنی برای کودکان وزنان باردار

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۲۵ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۵۷
طرح پژوهشی تدوین خطوط راهنمای تمرینی و فعالیت بدنی برای کودکان وزنان باردار در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در حال انجام است.
تدوین خطوط راهنمای تمرینی و فعالیت بدنی برای کودکان وزنان باردار

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، طرح پژوهشی تدوین خطوط راهنمای تمرینی و فعالیت بدنی برای کودکان وزنان باردار در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در حال انجام است. این طرح  سفارش محور باهدف تدوین یک محتوای آموزشی برای فعالیت بدنی و تمرین کودکان وزنان باردار تدوین شده است که می‌تواند به توسعه و دسترسی ورزش برای این دو قشر مهم جامعه کمک کند در این طرح تعداد 6 نفر از اعضای هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی مشارکت دارند که هرکدام روی بخش خاصی از این طرح مشغول فعالیت هستند.
ازجمله این طرح‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: تدوین خطوط راهنمای برنامه تمرینی و اصلاحی برای کودکان دارای ناهنجاری‌های کف پا توسط دکتر علی شریف نژاد اجرا می‌شود که هم برنامه‌های تمرینی دارد و هم حرکات اصلاحی. تدوین خطوط راهنمای برنامه تمرینی برای دوران بارداری و پس از زایمان توسط دکتر معصومه هلالی زاده تدوین می‌شود. خطوط تمرینی و فعالیت بدنی برای کودکان 18-10 ساله با رویکرد فعالیت بدنی و کنترل چاقی توسط دکتر هادی روحانی در حال تدوین است. خطوط راهنمای برنامه تمرینی برای کودکان با نیازهای ویژه یعنی افراد کم‌توان توسط دکتر علی کاشی انجام می‌شود. خطوط راهنمای حرکات اصلاحی برای کودکان توسط دکتر حامد عباسی صورت می‌گیرد. خطوط راهنمای برنامه تمرینی برای کودکان 10- 0 سال توسط دکتر امین غلامی انجام می‌شود.
بازه زمانی در نظر گرفته‌شده برای طرح موردنظر 2 ماه است که بخش زیادی از این طرح انجام‌شده و محتوای مدنظر در اختیار شرکت دانش پارسیان قرار گفته و مراحل پایانی این طرح در حال انجام است.
در این طرح برنامه‌های تمرینی و اصلاحی برای کودکان در رده‌های سنی مختلف پس از شناسایی کودکان سالم و کم‌توان و کودکان دارای ناهنجاری‌های وضعیتی و همچنین کودکانی که کف پای صاف دارند ارائه می‌شود.

 

کلید واژه ها: راهنمای تمرینی و فعالیت بدنی برای کودکان وزنان باردار


نظر شما :