با حضور بیش از ۵۰ هزار داوطلب

آزمون عملی رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی فرهنگیان آغاز شد

۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۰ کد : ۱۱۸۰ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۰۷۶
آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، از امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در سراسر کشور (به استثنای حوزه‌های تبریز و هرمزگان در تاریخ ۷ الی ۱۰ مرداد ماه) آغاز به کار کرد.
آزمون عملی رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی فرهنگیان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت بدنی فرهنگیان، از امروز چهارشنبه 29 و فردا 30 تیر ماه 1401 برای پسران و در تاریخ 31 تیر الی اول مرداد ماه و در بعضی از حوزه‌ها تا دوم مرداد ماه برای دختران در سراسر کشور، آغاز به کار و در حال برگزاری است. به استثنای حوزه‌ استان آذربایجان شرقی (دانشگاه تبریز) و حوزه استان هرمزگان (دانشگاه هرمزگان) که آزمون در تاریخ 7 و 8 مرداد ماه برای پسران و در تاریخ 9 و 10 مرداد برای دختران برگزار خواهد شد.

این رویداد بزرگ، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در 34 حوزه در 29 استان کشور و با همکاری بیش از 3000 نفر از نیروهای آموزش دیده و متخصص از جمله اعضای هیأت علمی، اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، به عنوان کادر اجرایی و داوری آزمون، اجرا می‌شود. همچنین، 68 ناظر به نمایندگی از «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در تمامی 34 حوزه در بخش آقایان و بانوان، به همراه «نمایندگان سازمان سنجش آموزش کشور به صورت تمام وقت، حضور خواهند داشت.

مراحل و ایستگاه‌های آزمون نیز همچون دو سال اخیر، می‌باشد و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و احتمال عدم آمادگی جسمانی مناسب بخشی از داوطلبان ناشی از بیماری، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در برخی مقاطع و به منظور کاهش استرس شرکت‌کنندگان، این آزمون ساده‌سازی شده است و شامل 6 ایستگاه «کشش بارفیکس خوابیده در ۲۰ ثانیه»، «دریبل فوتبال»، «دراز و نشست در ۳۰ ثانیه (با توپ)»، «آزمون چابکی - دوی ۴ در ۹ متر (با کیسه‌های شنی)»، «پرتاب توپ طبی (با ۲ دست)» و «دوی ۲۵۰ متر برای آقایان و دوی ۱۵۰ متر برای بانوان» می‌باشد.

داوطلبانی که زمان مراجعه آنها به محل برگزاری آزمون عملی، نوبت صبح می‌باشد، باید از ساعت 7 الی 11 صبح و در صورتی که نوبت بعدازظهر است، باید از ساعت 13 الی 16، به محل برگزاری آزمون عملی (با توجه به استان و شهرستان محل اقامت خود و با در نظر گرفتن حرف اول نام خانوادگی خود)، مراجعه نمایند.

با توجه به اینکه کارت شرکت در آزمون عملی برای داوطلبان، مطابق با نشانی محل سکونتی که هنگام ثبت‌نام در آزمون کنکور سراسری 1401، ذکر کرده‌اند، صادر شده است، امکان تغییر محل حوزه برگزاری آزمون عملی، به هیچ عنوان وجود ندارد و صرفا در برخی موارد بسیار مهم و استثنا امکان‌پذیر است، که نیاز به صدور مجوز از سوی ستاد برگزاری آزمون عملی در سازمان سنجش، دارد.

متقاضیان شرکت در آزمون عملی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به بخش راهنمای آزمون عملی در سایت «پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» به نشانی لینک https://ssrc.ac.ir/fa/page/478 مراجعه نمایند. همچنین، در موارد ضروری می‌توانند با شماره تلفن 02188747632، 02188747793، 02188747884 - داخلی 577 (در ساعات اداری) و یا شماره همراه 09018062981، تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: آزمون عملی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی،


نظر شما :